معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان در دوره‌ی پیش‌دبستانی

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کیفیت بخشی به دوره‌ی پیش دبستانی ، اولین همایش ملی هویت کودکان پیش دبستانی در آذرماه برگزار خواهد شد .

کد مطلب: ۸۵۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان در دوره‌ی پیش‌دبستانی

پور‌ملایی اظهار داشت: در راستای کیفیت بخشی به دوره ی پیش دبستانی، اولین همایش ملی هویت کودکان پیش دبستانی در آذرماه برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را توجه به شکل گیری شخصیت، هویت فردی در سنین کودکی، آشنا کردن کودکان با باورها و آیین‌های ملی و مذهبی ، آداب و رسوم و زبان و فرهنگ دانست.

معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: حیات هر جامعه ای به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد که باید سینه به سینه و نسل به نسل انتقال یابد ، بنابراین در این همایش فرهنگ بومی - محلی در قالب فیلم کوتاه ، قصه گویی، دکلمه، آواها و نماهای بومی و ...با زبان ساده به نوآموزان انتقال می یابد.

وی افزود : با اجرای این همایش نوآموزان به فرهنگ بومی ،ملی و کشور خود می بالند و نسبت به آن پایبند می شوند و مشارکت فعال کودکان و مربیان در اینگونه همایش ها می تواند زمینه هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس را در کودکان فراهم آورد.

پور‌ملایی بیان داشت: یکی از برنامه‌های جانبی این همایش، برگزاری نمایشگاه است که در آن تصاویر، آواها و نماهای بومی ،فیلم کوتاه، بروشور ،قصه گویی، دستاوردها، فعالیت ها، نمونه بسته های آموزشی و هر آنچه که در مراکز پیش دبستانی استان جهت آموزش و عمق بخشیدن به تکوین هویت در کودکان پیش دبستانی استفاده می شود در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار