با صرفه جویی یک میلیاردی صورت گرفت;

تولید رب گوجه فرنگی در خوابگاه دانش آموزی ملکان

تبریز(پانا)- دانش آموزان ملکانی مستقر در خوابگاه ولایت برای لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری "حمایت از تولید ملی" در تولید اقلام مصرفی خودکفا شدند.

کد مطلب: ۸۵۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید رب گوجه فرنگی در خوابگاه دانش آموزی ملکان

دانش آموزان خوابگاه ولایت ملکان در یک اقدام خود جوش جهت حمایت از کالای ایرانی ولبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور جلوگیری از هزینه سرسام آور اقدام به تهیه و پخت رب گوجه فرنگی وسایر اقلام مصرفی خود در خوابگاه کردند.
دانش آموزان این خوابگاه با کمک مدیروسرپرستان خود ابتداگوجه فرنگی ، مورد نیاز خوابگاه را باقیمت مناسب از مزرعه چیدند وبعداز آب گیری با امکانات موجود رب گوجه فرنگی تهیه کردند
به گفته کریم رزقی مدیر خوابگاه ولایت رب گوجه فرنگی تهیه شده توسط دانش آموزان کمتر از یک سوم قیمت بازاراست وعلاوه برآن کیفیت رب تهیه شده نیز خیلی بالاست .
وی افزود: در این خوابگاه خیار شور ،لوبیا سبز ،سبزی سرخ شده برای قورمه سبزی نیز توسط خود دانش آموزان تهیه می شود.
همچنین مدیر آموزش وپرورش ملکان گفت: در 8مدرسه شبانه روزی این شهرستان سالانه بیش از یک میلیارد ریال برای تهیه رب گوجه فرنگی وسایر اقلامی ازاین دست هزینه می شود.
حمید نیکجو افزود: روشی که دانش آموزان خوابگاه ولایت برای تهیه رب گوجه فرنگی ودیگر وسایل مورد نیز اجرا کرده اند با هماهنگی تمامی مدارس شبانه روزی شهرستان ملکان با توجه به افزایش قیمت بالای اجناس اجرا خواهدشد.

وی گفت: در مدارس شبانه روزی ملکان بیش از 2500دانش آموز درمقاطع تحصیلی اول ودوم متوسطه مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار