در مراسم افتتاح ۱۷۰۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور

بطحایی: پله اول تحول در آموزش و پرورش وجود فضای آموزشی است

جهانگیری: هیچ کاری به‌اندازه سرمایه‌گذاری در تعلیم و تربیت ضروری‌تر و موثرتر نیست

تهران(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح 1700 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، پله اول تحول را وجود فضای آموزشی دانست و تاکید کرد که با اضافه شدن 2 هزار کلاس درس تا پایان سال، کاستی‌ها در این حوزه جبران می شود.

کد مطلب: ۸۵۸۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: پله اول تحول در آموزش و پرورش وجود فضای آموزشی است

سیدمحمد بطحایی در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، با تبریک مجدد آغاز سال تحصیلی گفت: «امیدوارم امسال سال پر از خیر و برکتی بزای نظام تعلیم و تربیت باشد.»

او ادامه داد: «من از همه کسانی که برای این امر خیر تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم، ما امروز ۸ هزار کلاس درس را افتتاح کردیم و سال گذشته در چنین زمانی، ۵ هزار کلاس افتتاح شد.»

وزیر آموزش و پرورش از معاون اول رئیس‌جمهور برای حضور در این مراسم تشکر کرد و افزود: «علی رغم همه مشکلاتی که ناجوانمردانه از سوی دشمنان بر ما تحمیل شده است اما با کمک همین مردم امروز می‌بینیم که ۸ هزار کلاس درس ساخته شده است.»

بطحایی گفت: «وقتی می‌گوییم مدرسه محلی برای تمرین زندگی است یعنی باید مدرسه تبدیل به کارگاهی شود که بچه‌های ما در آن مهارت‌های فردی و اجتماعی را یاد بگیرند. پله اول این تحول، وجود فضای آموزشی است که خوشبختانه تا پایان امسال هم ۲هزار کلاس درس جدید به این تعداد اضافه و کاستی‌ها جبران می‌شود.»

او در ادامه گفت: «ما امروز با افتخار باید بگوییم که ۵۰ درصد این فضاها از سوی خیران و با کمک آن‌ها و با دست پر خیر و برکت خیران ساخته شده است.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «امیدوارم این مهم و این مسیر با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و‌ مدارسی که در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد از همه نظر شایسته فرزندان این مرزو بوم باشد.»

هیچ کاری به‌اندازه سرمایه‌گذاری در تعلیم و تربیت ضروری‌تر و موثرتر نیست

اسحاق جهانگیری در آئین افتتاحیه یک هزار و 700 فضای آموزشی، ورزشی سراسر که امروز دهم مهرماه در مدرسه فرزانه 3 برگزار شد اظهار کرد: «بسیار خوشحالم که امروز در یکی از بهترین مراسم‌ها یعنی افتتاح یک هزار و 700 پروژه آموزشی و 8 هزار کلاس درس حضور دارم و از همکاری خیرین پرافتخار کشور تقدیر می‌کنم. بسیار باعث افتخار است که هر زمانی که خیرین جلسه‌ای داشته باشند و از بنده دعوت کنند بتوانم در این جمعی که خداوند متعال به انها عنایت داشته است حضور پیدا کنم.»

او ادامه داد:«خیرین در این وضع خطیر کشور خدمت بی‌منتی به مردم کشور خود انجام می‌دهند و این اقدام آنها در پیشگاه ملت ایران بسیار عزیز و بزرگوار است. همان‌طور که در سالهای گذشته خیرین در آموزش و پرورش و سایر بخشهای کشور یعنی بخش‌های سلامت، بخش‌های اجتماعی، ورزش و بخش‌های دیگر وارد شده‌اند و در هر بخشی که کشور نیاز داشته است اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند. مشارکت خیرین هر سال نسبت به سالهای گذشته بیشتر بوده است. امیدواریم همواره شاهد توسعه این کار باشیم..»

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم اگر انسان به دنبال این باشد که چه سرمایه گذاری و در کجا انجام دهد آموزش و پرورش مهم‌ترین و مؤثرترین نقطه برای سرمایه گذاری است و حتی از نظر اقتصادی نیز پربازده‌ترین مرکز برای سرمایه گذاری است.»

او ادامه داد: «هیچ نقطه‌ای به‌اندازه سرمایه گذاری در امر تعلیم و تربیت مؤثرتر ، ضروری‌تر و پر بازده‌تر نیست وقتی خود بنده از نگاه توسعه‌ای به کشور نگاه می‌کنم و همواره دغدغه‌ام توسعه ایران بوده است. نقطه کانونی اصلی توسعه ایران حتماً تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و مدرسه است و باید به مدرسه به‌عنوان مهم‌ترین کانون توسعه کشور فکر کرد. به همین دلیل است که باید امکانات زیرساختی و فیزیکی دانش آموزانی که می‌خواهند در این مدرسه تعلیم و پرورش ببیند فراهم شود تا خلاقیت دانش آموزان به کار بیفتد.»

جهانگیری افزود: «به تعبیر وزیر آموزش و پرورش دانش آموز باید در مدرسه مهارت‌های مختلف بیاموزند و برای همین آموزش مهارت‌ها تأمین امکانات فیزیکی از اصلی‌ترین نیازها است. و باید به‌صورت جدی به آن پرداخته شود. ما برای اینکه آموزش و پرورش خلاقی داشته باشیم یعنی آموزش و پرورشی که بتواند آینده کشور را تثبیت و تضمین کند و افق‌های روشنی پیش روی کشور بگذارد حتماً باید در این آموزش و پرورش رشد و خلاقیت اتفاق بیفتد و آموزش و پرورش نیز به آن بپردازد.»

او گفت: «باید در سیاست‌گذاری‌ها نحوه مدیریت آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین موضوعات پرداختن به مشکلات معلمان و دانش آموزان است و باید این موضوع در سرلوحه کارها قرار گیرد.»

معاون اول رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «امیدوارم در این سال تحصیلی جدید شاهد تحولات بیشتری در آموزش و پرورش باشیم. هر کسی که در اداره کشور حضور داشته باشد و به مسائل کشور آگاهی داشته باشد می‌داند که آموزش و پرورش با توجه به فراگیری خود در توسعه زیرساخت‌های کشور تاثیرفراوانی دارد و کسی نیست که با آموزش و پرورش بیگانه باشد. به هر حال آموزش و پرورش با مسائل و محدودیت‌هایی رو به رو است که این مسائل و محدودیت‌ها هم برای معلمان است و هم برای امکانات آموزشی و پرورشی است. اما با توجه به وضع کشور و محدودیت‌ها ممکن است به شایستگی به تقسیم اعتبارات پرداخته نشده باشد اما به هر حال دغدغه اصلی همه مسئولان کشور همواره آموزش و پرورش بوده است و در سال تحصیلی گذشته و جدید علیرغم همه محدودیت‌هایی که دولت با آن رو به روست بودجه آموزش و پرورش در بخش عمرانی جاری است در حداکثر ممکن تخصیص پیدا کرده است.»

جهانگیری ادامه داد: «چند نکته هم در مورد وضع کشور خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنم کشور در وضع خطیری قرار گرفته است اما وضع خطیر به معنای دشواری‌های پیش رو است نه بن بست. و به معنای آن است که یک کشور قدرتمند و زورگو مثل آمریکا فشارهای جدی‌ای از نظر اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای و تبلیغاتی بر ضد کشور تحمیل کرده است.»

در ادامه این مراسم از طریق ویدئوکنفرانس با تعدادی از استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان ارتباط برقرار شد و معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح مدارس جدید را به آنها تبریک گفت.

محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز هم در این مراسم گفت: «اولین خیر ما بعد از انقلاب، امام ما بود که گفتند همه ایران باید مدرسه شود. در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر و هزار نفر در خارج از کشور این مسیر را دنبال می‌کنیم.»

او ادامه داد: «در موقعیت کنونی که در تحریم اقتصادی هستیم ملت ایران وضعیت را درک کردند به طوری که ۵۰ درصد مدارس را خیران ساخته‌اند.»

حافظی گفت: «آقای بطحایی همیشه مایه انگیزه خیران بوده‌اند و آرزوی توفیق بیشتر را برای ایشان دارم و امیدوارم با تلاش همگان، مسیر مدرسه‌سازی همچنان ادامه داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار