آیین خطبه خوانی خادمان با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد

قم (پانا)- مراسم معنوی خطبه خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با حضور جمعی از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌های استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۸۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین خطبه خوانی خادمان با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد

در این مراسم که صبح سه دوشنبه در صحن امام هادی علیه‌السلام (عتیق) برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس در سخنانی امربه‌معروف و نهی از منکر را از بالاترین اهداف قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دانست.
وی نماز را ازجمله معروف‌هایی دانست که امام حسین علیه‌السلام به آن علاقه زیادی داشت و گفت: اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که به استقبال شهادت رفته بودند، در شب عاشورا از دشمن فرصت گرفت تا شبی دیگر به نماز، عبادت خدا و تلاوت قرآن بپردازد.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی عبادت خدا، نماز و تلاوت قرآن را مهم‌ترین مسئله در سازندگی انسان‌ها عنوان کرد و گفت: علاقه امام حسین علیه‌السلام به نماز به‌اندازه‌ای بود که در ظهر عاشورا، در میدان جنگ، نماز را اول وقت و به جماعت خواندند تا اهمیت این مسئله را برای همیشه برای ما گوشزد کرده باشند.
وی با ضروری دانستن توجه مسئولان فرهنگی برای اقامه نماز در جامعه گفت: اهمیت مسئله نماز در سیره نبی مکرم اسلام، ائمه معصوم و بزرگان دین فراوان دیده‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.
دبیر ستاد آیین های فاطمی آستان مقدس بابیان این‌که حرم‌های اهل‌بیت(ع) فرصت مغتنمی برای بندگی، عبادت و قرب الهی است، گفت: خداوند در سوره مبارکه عنکبوت فرموده‌اند که اگر نماز در روح و جان و جامعه نفوذ یابد، آن جامعه از زشتی‌ها و پلیدی‌ها نجات پیدا خواهد کرد.
وی در ادامه با مهم دانستن توجه دانشجویان به معنویت و آموزه‌های دینی گفت: مقام معظم رهبری همواره از جامعه علمی کشور می‌خواهد که نسبت به آموزه‌های دینی و معنویت اهتمام داشته باشند تا افرادی موفق و تأثیرگذار در جامعه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار