در نشست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش استان قم مطرح شد

1500 دانش‌آموز در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کرده‌اند

قم (پانا) -نشست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش استان قم با ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم و حضور جمعی از مدیران استانی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۸۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
1500 دانش‌آموز در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کرده‌اند

نشست کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش استان قم صبح امروز با ریاست آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

*لزوم اختصاص اعتبارات استانی به فعالیت‌های تبلیغی در مدارس

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه حمایت از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش را دنبال می‌کنیم، گفت: اکنون در حال اجرای آزمایشی طرح سفینه‌النجات هستیم تا بتوانیم ارتباط میان خانه، مدرسه و مسجد را به شیوه مطلوب برقرار کرده و تقویت معنویت دانش‌آموزان را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در قم مشکل کمبود نیروی انسانی طلبه داریم، اضافه کرد: شبهات دینی و مباحث دینی مورد نیاز جوانان را به جز روحانی که دارای مهارت‌های تبلیغی است نمی‌تواند حل کند و ما اعتقاد داریم که روحانیت پاسخ‌گوی نیازهای دینی و تبلیغی نسل جوان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم حضور روحانیون تاثیرگذار در مدارس تاکید کرد و گفت: باید مبلغی از محل اعتبارات استان قم برای فعالیت‌های تبلیغی و دینی در مدارس آموزش و پرورش اختصاص داده شود و در این راستا نیز باید از ظرفیت شخصیت‌های تاثیرگذار از جمله ائمه‌جمعه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در مورد نسل جوان و نیازهای دینی آن‌ها با بحران‌های مختلفی روبرو هستیم، عنوان کرد: رفع این بحران‌ها فقط بر عهده یک مجموعه خاص نیست به همین علت همه مجموعه‌های فرهنگی، تربیتی و دینی باید در میدان حضور داشته باشند.

*هزار و 500 دانش‌آموز طی سال جدید در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کرده‌اند

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال جمعیت دانش‌آموزان استان قم از 242 هزار نفر به 255 نفر افزایش یافته است، اظهار کرد: تاکنون گزارشی از خالی بودن کلاس‌های مدارس نداریم.

وی اضافه کرد: با همکاری معاونت تبلیغ حوزه در راستای اجرای طرح تبلیغی امین به دنبال سرفصل‌های مورد نیاز هستیم تا بتوانیم محتوای ارائه شده توسط روحانیون را به شیوه مطلوبی هم‌سو کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این اداره‌کل در راستای ایجاد و توسعه مدارس معارف علوم اسلامی آماده همکاری است، تصریح کرد: ما برای معرفی یک مدرسه شاخص در رشته معارف علوم اسلامی آمادگی داریم تا دانش‌آموزان پایه نهم بتوانند در این مدرسه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه 20 طلبه سرباز در سال گذشته جذب شدند، عنوان کرد: 15 نشست تخصصی را با حضور بزرگان و فضلای حوزه‌های علمیه برگزار کرده‌ایم، سال گذشته 20 هزار دانش‌آموز با مراجع تقلید دیدار کردند و امسال نیز 25 هزار دانش‌آموز دیگر با مراجع دیدار خواهند کرد.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: تاکنون در سال 97 هزار و 500 دانش‌آموز بعد از گذراندن پایه نهم تحصیلی خود در مدارس آموزش و پرورش در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از اجرای طرح تبلیغی شمیم در مدارس دختران با همکاری جامعه‌الزهرا و طرح تبلیغی امین در مدارس پسرانه یاد کرد و گفت: امسال این طرح‌ها در بیش از 100 مدرسه اجرا می‌شود اما امیدواریم در راستای این فعالیت‌های تبلیغی از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه بسترسازی حضور روحانیون در هزار و 400 واحد آموزشی شهر مقدس قم کار سختی است، عنوان کرد: هر چند ما در این راستا از اعتبارات اداره‌کل استفاده کرده‌ایم اما امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان نیز مشارکت لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار