مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

بهره مندی 155 سالمند استان از مراکز خانه سالمندان

بیرجند (پانا)-مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 12 مرکز شبانه روزی و روزانه در سطح استان برای نگهداری معلولان فعال است ، گفت: از تعداد سالمندان استان که بیش از 75 هزار نفر هستند، تنها بیش از 155 نفر در این مراکز قرار دارند .

کد مطلب: ۸۵۸۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی 155 سالمند استان از مراکز خانه سالمندان

علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت:اداره کل بهزیستی با توجه به وظیفه ذاتی خود مبنی بر حمایت اقشار آسیب پذیر از جمله سالمندان ، به عنوان دبیر شورای ساماندهی سالمندان استان موظف است سیاستها و برنامه های ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان را با کمک کلیه دستگاههای اجرایی استان تحقق بخشد .


عرب نژاد اظهار کرد:طبق سرشماری سال95،استان خراسان جنوبی به عنوان یازدهمین استان سالمند کشور، شرایط خاصی جهت پرداختن به این مهم را به دوش سازمانهای ذیربط قرار داده است .

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با توجه به وجود 75025 سالمند در استان تصریح کرد: از این تعداد 37124 نفر مرد و 37901 نفر زن هستند.


وی افزود: تنها تعداد 140 نفر از سالمندان در خانه های سالمندان ( مراکز شبانه روزی ) نگهداری می شوند و این نشان دهنده این است که بسیاری از سالمندان در منازل خود و یا توسط فرزندانشان به امورات آنها رسیدگی می شود.


عرب نژاد گفت: جلسات شورای ساماندهی سالمندان شهرستانهای استان ازابتدای سال 93 در کلیه شهرستانهاونمایندگیها با حضور فرمانداران وبخشداران تشکیل و فعال شده است .


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان12 مرکز روزانه و شبانه روزی نگهداری سالمندان وجود دارد گفت: از این 12 مرکز ، 6 مرکز روزانه و مابقی شبانه روزی هستند.


وی در پایان گفت: 4 مرکز خدمات توانبخشی در سطح استان فعال می باشند و مجموعا 155 سالمند از خدمات این مراکز در استان بهره مند می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار