غلامرضا کریمی: مدارس خارج از کشورتنها یک نیاز ویژه برای وزارت آموزش و پرورش نیست

تهران (پانا) - غلامرضا کریمی در جلسه شورای اداری مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و همچنین آئین تودیع و معارفه رؤسای امور اداری این مرکز بر نقش و اهمیت مدارس خارج از کشور تاکید نمود.

کد مطلب: ۸۵۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا کریمی: مدارس خارج از کشورتنها یک نیاز ویژه برای وزارت آموزش و پرورش نیست

دکتر کریمی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا ، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس آغاز سال تحصیلی جدید را به همکاران مرکز تبریک گفت وآرزوی امیدواری نمود تا سال تحصیلی جدید سالی همراه با موفقیت برای وزارت آموزش و پرورش باشد.

کریمی از اینکه همه همکاران درگیر مسائل و چالشهای مرکز هستند ابراز خرسندی نمود و بر پاسخگویی مرکز به صورت شفاف به نهادهای نظارتی تاکید کرد. وی ناملایمات موجود را نتیجه برخی عدم همکاری ها دانست و ابراز امیدواری کرد تا مسائل و مشکلات به سرعت حل گردد و همه در مسیری قرار گیریم که از آن طریق به هدف مد نظر مرکز و وزارت آموزش و پرورش برسیم.

ایشان منزلت مرکز امور بین الملل را به پرسنل حرفه ای و متخصص آن دانسته و گفت بدون تردید یکی از بهترین دفاتر حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش بخش بین الملل است. وی با ذکر این موضوع گفت مرکز بین الملل یکی از بخش هایی است که همیشه متقاضی زیاد داشته است و طبیعتا انتظاراتی هم که دیگران از این حوزه دارند زیادتر از سایر حوزه ها است.

وی بستر را در جهت ارائه ایده های جدید و خلاقیت در کار توسط همکاران فراهم دانسته و از به کارگیری ایده های خوب برای حل مشکلات و همچنین تسهیل امور جاری مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور استقبال نمودند.

کریمی یکی از مسائل مهم در مرکز بین الملل را مشکلات ارزی دانست و گفت: این امر باعث گردید تا روند اعزام ها تغییر نماید و امسال در موارد خاص که ضرورت ایجاب می نمود تنها به تعداد 25 نفر اعزام انجام گردد. وی افزود با بروز این مشکلات نقش و اهمیت مدارس خارج از کشور بیشتر مشخص گردید واین واقعیت مشخص شد که مدارس خارج از کشورتنها یک نیاز ویژه برای وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه یک نیاز جدی، حاکمیتی وهمچنین نهادهای فراتر از وزارت آموزش و پرورش هست. در همین راستا در جلسات مشترک با بانک مرکزی و سایر نهادها سناریوهای مختلفی در حال بررسی می باشد.

وی کانون تحلیلگران آموزش و پرورش را که با حضور متخصصان این امر زیر نظر مرکز امور بین الملل شکل گرفته یک بستر مناسب در جهت انجام مطالعات و تحقیقات حوزه آموزش و پرورش در عرصه بین الملل دانست و گفت این کانون که از سوی مقام عالی وزارت نیز مورد تائید قرار گرفته است می تواند در بررسی و مطالعات تطبیقی مورد نیاز، بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش را یاری نماید.

کریمی از ماموریت جدید بطحایی به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز سخن گفت و افزود بنابر دستور مقام عالی وزارت از ادارات کل آموزش و پرورش استانهاو معاونتهای حوزه ستادی کارشناسانی به مرکز امور بین الملل معرفی شدند و مرکز در حال پالایش این کارشناسان است و در انتها 30 نفر از این افراد انتخاب خواهند شد و جهت گذراندن دوره دیپلماسی تعلیم و تربیت به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی خواهند شد و پس از سپری نمودن این دوره یک فرصت مطالعاتی برای این افراد جهت حضور درخارج از کشور در راستای تقویت فنون دیپلماسی و همچنین حضور در مجامع بین المللی تدارک دیده خواهد شد. کریمی افزود این امر در جهت برطرف نمودن ضعف وزارت آموزش و پرورش در حوزه بین الملل و تأمین عقبه متخصص در این حوزه درمعاونت ها و استانها در نظر گرفته شده است.

در پایان دکتر کریمی ضمن تشکر از زحمات کوروش اسکندری که به مدت 2 سال متولی امر ریاست امور اداری مرکز امور بین الملل بودند ایشان را به عنوان مشاور خود در امور اداری منصوب و سپس حکم انتصاب ابراهیم اسفندیار را به عنوان رئیس جدید امور اداری این مرکز به وی تقدیم نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار