امکان دسترسی به منابع کتابخانه ای کشور تسهیل شده است

رشت(پانا)-سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان اعلام کرد: دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی استان به منابع کتابخانه ای کشور تسهیل شده است.

کد مطلب: ۸۵۸۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
امکان دسترسی به منابع کتابخانه ای کشور تسهیل شده است

پریسا کرمی اظهار داشت: سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشورsamanpl.ir این امکان را به همه اعضا داده که با عضویت در یکی از کتابخانه های عمومی، از منابع همه کتابخانه ها در سراسر کشور بهره مند شوند.
وی افزود: همچنین اقدامات دیگر این مجموعه برای تحقق سند توسعه مجموعه کتابخانه ها را راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار ، ارسال کوله های کتاب به مناطق روستایی فاقد کتابخانه و راه اندازی پیک دانش ویژه مددجویان، اعضای روشندل و دارای معلولیت های جسمی و کم توانان عنوان کرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: این اداره کل آماده همکاری با همه دستگاه ها و نهادهای استان در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه است.
کرمی تصریح کرد: مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه، امری فرابخشی است و اداره کل کتابخانه های گیلان همه دستگاه ها و نهادهای استان را در این زمینه به یاری رسانی دعوت می کند.
وی یکی از مهمترین اولویت های خود را همکاری بیشتر با دستگاه های فرهنگی برای توسعه امر کتابخوانی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی کتاب و کتابخوانی استان شایسته مردم این سرزمین نیست و نیازمند حضور فرابخشی همه اقشار جامعه است.
کرمی یکی از رسالت های اصلی و مهم مجموعه کتابخانه های عمومی را آگاهی بخشی به مردم طبق سند چشم انداز 1404 عنوان کرد و اجرای برنامه های فرهنگی، کارگاه های مختلف آموزشی و برنامه های ویژه برای کتابداران را در راستای رسیدن به این هدف را مهم دانست.
وی با اشاره به فعالیت متنوع کتابداران در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در سراسر استان، یکی از مهمترین اهداف مجموعه کتابخانه ها را تامین نیازهای اطلاعاتی اقشار مختلف مردم در سنین و علائق مختلف عنوان و بر ضرورت تامین نیاز مخاطبان تاکید کرد.
سرانه فضای مطالعه کتابخانه ای گیلان برای هر یکصد نفر، یک متر و 20 سانتی متر و در رشت تنها 84 سانتی متر مربع است؛ سرانه فضای مطالعه کتابخانه ای برای هر یکصد نفر در ایران، دو متر مربع و مطابق استاندارد جهانی هشت متر مربع است که گیلان برای رسیدن به گزینه های یادشده، فاصله چشمگیری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار