2500 نفر در کتابخانه های عمومی تکاب عضو فعال هستند

ارومیه (پانا)- رییس اداره کتابخانه های عمومی تکاب گفت: 8 هزار و 568 نفر در 4 باب کتابخانه عمومی تکاب عضویت دارند که 2 هزار و پانصد نفر از آنان عضو فعال هستند.

کد مطلب: ۸۵۸۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
2500 نفر در کتابخانه های عمومی تکاب عضو فعال هستند

سجاد نعیمی افزود: از تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی تکاب، یکهزار و 821 نفر دانش آموز، 151 نفر دانشجو و 95 نفر نیز از بانوان خانه دار این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار جلد کتاب در چهار باب کتابخانه عمومی در شهر تکاب و بخش تخت سلیمان وجود دارد، ادامه داد: 15 هزار و 745 نسخه کتاب در 6 ماه نخست امسال از کتابخانه های عمومی تکاب به امانت رفته است.


نعیمی گفت: امسال همچنین 288 جلد کتاب جدید در کتابخانه های عمومی تکاب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی معرفی شده است.

وی افزود: کتاب های حوزه کودکان و نوجوانان، حوزه علم و دانش و حوزه رمان و قصه به ترتیب از پرطرفدارترین کتاب های امانت داده شده از کتابخانه های عمومی تکاب به اعضا است.


رییس اداره کتابخانه های عمومی تکاب اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر برنامه های مختلفی در فصول مختلف از جمله راه اندازی حلقه های کتابخوانی در فصل تابستان اجرا شده است.

وی بیان کرد: برنامه 'درخت دانایی و توانایی' نیز برای تشویق و ترغیب جوانان و خانواده ها برای کتابخوانی در تکاب اجرا شد که بر اساس آن علاقه مندان به کتابخوانی کتاب های نصب شده در روی درخت ها و گیاهان در بوستان ها را برداشته و مطالعه کردند.

نعیمی گفت: همکاری و تعامل مدارس و شهرداری و شورای شهر با کتابخانه های عمومی تکاب می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار