گام های مهم دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرای سند تحول بنیادین

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 6 زیرنظام برای پوشش دادن به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین تصویب شده و سند در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است .

کد مطلب: ۸۵۸۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
گام های مهم دستگاه تعلیم و تربیت برای اجرای سند تحول بنیادین

محمد پورداود در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، دانشجو را جستارگر دانش خواند و اظهار کرد: دانشجویان در راهی قدم نهاده اند که راه انبیاست و این، مسوولیت آنها را دو چندان می کند.

وی معلمان را پدران معنوی دانش آموزان خواند و تصریح کرد: براساس آیات نورانی قرآن کریم و روایات اسلامی، تربیت و علم آموزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: این سند برگرفته از متون دینی و سیره معصومین(ع) است.

پورداود با بیان این که 6 زیرنظام برای پوشش دادن به ساحت های ششگانه سند تحول تصویب شده و سند در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است، یادآور شد: در این راستا 4 اولویت در وزارت متبوع الگوی عمل قرار گرفته است.

وی افزود: این اولویت ها شامل سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی اولویت های اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار