220 دانش آموز شهرستان‌های استان تهران در مسابقه کتابخوانی شرکت کردند

شهرری (پانا) - مرحله استانی مسابقات کتابخوانی جشنواره «دانایی، توانایی» با شرکت 220 دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه در کانون شهید رجایی ناحیه دو شهر ری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
220 دانش آموز شهرستان‌های استان تهران در مسابقه کتابخوانی شرکت کردند

سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش شهرستان‌های استان تهران، هدف از برگزاری این مسابقات را انس دانش‌آموزان با کتاب و برانگیختن شوق مطالعه دانست و گفت: اگر چه تا حدودی به هدف رسیده‌ایم اما تدارک برنامه‌ای منسجم و هدفمند برای برگزاری مسابقه کتابخوانی، اثربخشی کار را بیشتر می‌کند.

سید مجتبی هاشمی با بیان این که کتاب‌های مسابقات کتابخوانی از سوی وزارت آموزش و پرورش انتخاب و عناوین آنها از سوی اداره کل به مناطق و نواحی ارسال شده است، گفت: دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی باید با مطالعه این کتب در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: این مسابقات در دوره ابتدایی تا سطح منطقه و در دوره اول متوسطه تا سطح استانی و دوره دوم متوسطه تا سطح کشوری ادامه می یابد.

هاشمی با اشاره به اینکه مطالعه غیردرسی یکی از مهم ترین مهارت‌های اساسی برای دانش آموزان است، اظهار داشت: برای حضور موثر در متن جامعه باید توانایی مطالعه را افزایش داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال تشویق دانش آموزان برای داشتن برنامه مطالعه است، افزود: جشنواره دانایی، توانایی در قالب مسابقات فرهنگی و هنری به دنبال ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید است.

شایان ذکر است: «جشنواره دانایی، توانایی» در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و برگزیدگان مسابقات استانی برای حضور در مرحله کشوری اعزام می شوند.

/خبرنگار: جواد تلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار