عضو شورای اسلامی شهر تهران:ظرفیت شهری برای تعامل با کودک‌شهروندان ایجاد می شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی تهران از رویکرد محله‌محوری در نوسازی بافت فرسوده و توسعه شهری با هدف تأمین فضای بازی و تشکیل پاتوق‌های شهری خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای اسلامی شهر تهران:ظرفیت شهری برای تعامل با کودک‌شهروندان ایجاد می شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، زهرا نژادبهرام در آستانه هفته ملی کودک با اعلام این خبر گفت: نمایندگان شورای شهر تهران در ستاد شهر دوستدار کودک و ستاد مناسب‌سازی معابر این رویکرد را دنبال می‌کنند.

وی افزود با توجه به شعار هفته ملی کودک امسال (آینده را باید ساخت) و همچنین محور روزهای این هفته هم‌چون خانواده، ایمنی، صلح، بازی، محیط‌زیست و کودکان با نیازهای ویژه می‌توانم بگویم که به‌یقین مهم است که ما بتوانیم همه کودکان را در فضایی ایمن، سلامت و خلاق پرورش دهیم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی تهران ادامه داد درحال‌حاضر هم وظایف ما در حوزه نمایندگی شهر در قبال کودکان به مرحله اجرایی نزدیک شده است و یکی از جدی‌ترین مسائل در این کمیسیون عضویت در ستاد مناسب‌سازی معابر و عضویت در شهر دوستدار کودک است تا بتوانیم ظرفیت شهر را برای تعامل با کودک‌شهروندان فراهم کنیم.

او هم‌چنین یادآور شد برنامه‌های مشخصی برای کمیته شهر دوستدار کودک داریم و نماینده‌ای از شورای شهر نیز در این کمیته عضو است چرا که کودکان برای ما آن‌قدر اهمیت دارند که مساله امنیت روانی کودکان برای ما تبدیل به دستورالعمل آیین‌نامه‌ای می‌شود تا در سرویس مدارس مقطع دبستان از رانندگان زن استفاده کنیم تا بچه‌ها احساس دل‌تنگی نکنند و این دل‌سوزی مادرانه درون رانندگان وجود داشته باشد.

نژادبهرام در ادامه خاطرنشان کرد مسایل کودکان بسیار مهم است و ما نیز تلاش می‌کنیم شهرداری را نسبت به فعال‌سازی سیستم جامع در خصوص سرویس‌های مدارس کودکان مکلف کنیم، حتی اعضای شورای شهر روز اول مهر را با کودکان در مدارس مختلف سپری کرده‌اند.

وی هم‌چنین با اشاره به عضویت خود در ستاد مناسب‌سازی معابر در شهرداری اظهار داشت: مداوم پی‌گیری می‌کنم که معابر به‌نوعی طراحی شود تا همه شهروندان و به‌ویژه کودکان بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی تهران بیان داشت مناسب‌سازی معابر برای عبور تمامی شهروندان فارغ از سن، وضعیت فیزیکی بدن و سلامتی مدنظر است.

نژادبهرام اضافه کرد ما کودکان را آینده‌سازان شهر و کشورمان می‌دانیم و فکر می‌کنیم هرقدر برای رشد و پرورش آن‌ها سرمایه‌گذاری شود، فرصت‌های یگانه‌ای برای کشور فراهم‌شده است.

وی در ادامه هم‌چنین ابراز داشت رویکرد ما محله‌محوری است، چراکه یکی از جدی‌ترین سیاست‌هایی که می‌تواند شهر را زنده و پویا نگه دارد همین هویت محله‌ای است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه نوسازی بافت فرسوده و توسعه شهری می‌خواهیم از واحد محله شروع کنیم چرا که معتقدیم این واحد قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و زمینه‌ساز تشکیل پاتوق‌های محله‌ای، فعال‌سازی حضور مردم در عرصه عمومی، ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بازی کودکان و تأمین فضای سبز مناسب می‌شود.

وی افزود پی‌گیری این موارد یکی از طریق برنامه پنج‌ساله سوم توسعه که به‌زودی از سوی شهرداری به شورا ارائه می‌شود و دیگری از طریق تنظیم ردیف بودجه‌ها است که در این رابطه بودجه بازسازی بافت فرسوده نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است و بر مواردی چون توسعه فضاهای سبز، بازگشایی معابر و فعال‌سازی کمپ‌های محله‌ای تأکید دارد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار