رئیس اداره نماز قرآن و عترت آموزش‌ و پرورش استان قم عنوان کرد:

نماز محوریت اصلی مدارس استان قم در سال جدید

قم (پانا)- رئیس اداره نماز قرآن و عترت آموزش‌ و پرورش استان قم گفت: با توجه به ارزش و اهمیت جایگاه نماز در زندگی هر فرد شعار سال تحصیلی جدید و محور اصلی تمامی مدارس استان بر اساس نماز شکل‌گرفته است.

کد مطلب: ۸۵۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نماز محوریت اصلی مدارس استان قم در سال جدید

جلال خدامحمدی با اشاره به ارزش و اهمیت جایگاه نماز در زندگی افراد به‌ویژه دانش‌آموزان که در ابتدای این مسیر قرار دارند بیان کرد: با توجه به شعار سال تحصیلی جدید که با تأثیر از کلام اباعبدالله الحسین(ع) در جمله «انی احب الصلاة» نام‌گذاری شده و محور اصلی کلیه مدارس استان بر اساس نماز و اقامه شکل‌ گرفته است.

خدامحمدی حضور فرهنگیان در برپایی نماز جماعت آموزشگاه‌ها را یکی از موارد ترغیب دانش آموزان به اقامه نماز خواند و تصریح کرد: معلمان با عنوان الگویی مناسب برای دانش آموزان نقش بسیار مهمی در اقامه این فریضه الهی به نحوی شایسته ایفا می‌کنند.

رئیس اداره نماز قرآن و عترت آموزش‌ و پرورش استان قم افزود: با توجه به طرح مصوبه شورای عالی آموزش‌ و پرورش به‌منظور ترغیب دانش آموزان به اقامه نماز و شناخت جایگاه و ارزش‌های معنوی آن در زندگی‌شان، بحث نماز جزو ساعت برنامه‌های درسی دانش‌آموزان قرار گرفت، به صورتی که مدت نیم ساعت از زمان برنامه‌ها به اقامه نماز اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان یادآور شد: در نخستین روز بازگشایی مدارس، زنگ نماز در اکثریت آموزشگاه‌ها و به‌صورت آزمونه در دبیرستان شاهد نجمیه با حضور مسئولان استانی، امام‌جمعه و رئیس حوزه‌های علمیه استان نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار