از تلاش برای بقا تا تهدید به تعلیق؛ آقای رئیس صندلی‌اش را دوست دارد

تهران (پانا) – در حالی که تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ناکامی بزرگی را در کارنامه خود ثبت کرد و این روزها باید جلسات بررسی عملکرد تیم ملی و سرمربی آن برگزار شد؛ آقای رئیس دغدغه‌ای بزرگ‌تر دارد. احمد ضیایی نمی‌خواهد مشمول قانون منع استفاده از بازنشستگان شود و در این راه تلاش‌هایش ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۵۸۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
از تلاش برای بقا تا تهدید به تعلیق؛ آقای رئیس صندلی‌اش را دوست دارد

تیم ملی والیبال ایران که در دوره قبلی مسابقات قهرمانی جهان عنوان ششم را کسب کرده بود در این دوره با نمایش ضعیف در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و همین نتیجه هم باعث شد تا اهالی والیبال بیشتر از همیشه حضور کولاکوویچ را در تیم ملی نقد کنند و او را عامل عدم موفقیت تیم بدانند.

مسئولان فدراسیون والیبال هم بعد از کسب این نتیجه و انتقاد کارشناسان و اهالی والیبال با آنها هم سو شدند و از آینده نامعلوم کولاکوویچ در والیبال ایران صحبت کرد. البته در این میان کولاکوویچ هم از خودش دفاع کرد و با بیان اینکه تا المپیک 2020 قرارداد دارد عملاً با مسئولان فدراسیون والیبال وارد دوئل شد تا به نوعی اعلام کند انداختن تمام تقصیرها روی گردن او شاید تا حدود زیادی مغرضانه باشد.

البته حواشی والیبال به همین‌جا ختم نشده و تنها ناکامی بزرگ تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان محور حاشیه‌ها نیست. احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال، این روزها با مصاحبه‌های خود اعلام کرده با قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالف است و به گفته خودش قانونی که در مجلس تصویب می‌شود برای آیندگان است نه گذشتگان.

او در این خصوص البته بیکار هم ننشسته است و طی تماسی با فدراسیون جهانی والیبال موضوع برکناری‌اش را به دلیل بازنشسته بودن اعلام کرده است. به گفته ضیایی والیبال ارجحیت دارد و نباید به خاطر او اتفاقات ناگواری از جمله تعلیق برای این رشته محبوب و دوست‌داشتنی رخ بدهد. از همین روی این موضوع را به فدراسیون جهانی اطلاع داده است تا به گفته خودش از تعلیق جلوگیری کند.

آقای رئیس در حالی با حرف‌هایش می‌خواهد بگوید که اگر من چهار سالم تمام نشود محروم خواهید شد، که طبق منشور کمیته بین‌المللی المپیک وقتی قانونی به صورت عمومی در کشوری اجرا می‌شود، از مصادیق دخالت دولت در ورزش به شمار نمی‌رود.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان 24 شهریور از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شد و حسن روحانی هم دستور اجرای آن را اعلام کرده است. طبق این قانون، بازنشستگان تا 60 روز فرصت دارند صندلی خودشان را به دیگری واگذار کنند اما در این میان رئیس فدراسیون‌هایی هم هستند که دل کندن از صندلی ریاست برایشان سخت است و به انواع و اقسام تلاش‌های داخلی از جمله تلاش بالا بردن درصد جانبازی و بالا بردن سابقه ایثارگری و همچنین تلاش‌های بین‌المللی از جمله تماس با فدراسیون جهانی دست می‌زنند تا فرصت خدمت از آنها گرفته نشود و جوان‌ترها همچنان در رده‌های پایین‌تر مشغول به کار باشد.

در حالی که تیم ملی والیبال ایران با این نتیجه و عملکرد ضعیفی که در مسابقات قهرمانی جهان داشته است باید به دنبال بررسی عملکرد و علت و نتیجه این عملکرد باشد؛ این روزها پیرامون این فدراسیون به جای وضعیت و آینده والیبال ایران این صندلی ریاست است که در اولویت قرار گرفته و آقای رئیس در حال تلاش و البته تهدیدهای زیرپوستی برای حفظ صندلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار