فراخوان سوگواره حدیث سرخ

زاهدان(پانا)_ هفتمین سوگواره حدیث سرخ(شب شعر عاشورایی) با گستره تمامی دانش آموزان متوسطه ی اول و دوم و شاعران استان، با محوریت موضوعی زندگی و شهادت امام حسین علیه السلام در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۵۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان سوگواره حدیث سرخ

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، محب علی عزیزی اظهار کرد: سوگواره حدیث سرخ در زاهدان دیرینه ای ۷ ساله دارد که از سال ۹۱ شروع شده است و امسال نیز در شرف برگزاری هفتمین دوره ی آن هستیم.

وی عنوان داشت: هدف از برگزاری این سوگواره تعمیق ارزش های عاشورایی و شناخت رسالت امام حسین علیه السلام و اهدف آن حضرت برای قیام عاشورا، به نسل جوان و خصوصاً دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه از آغاز اولین سال برگزاری این مراسم، هر سال نام این سوگواره را به نام مقدس یکی از شهدای در کربلا نامگذاری می کنیم تصریح کرد: محوریت موضوعی این مراسم را ستاد برگزاری سوگواره با فراخوان قبلی مشخص می کند. و شاعران باید آثارشان را فقط با همان موضوع ارسال کنند.

عزیزی ابراز کرد: این سوگواره در دوره سه ساله اول فقط در سطح ناحیه دو زاهدان برگزار می شد، اما پس از آن در چهار سال متوالی تاکنون این مراسم در سطح استانی برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری این سوگواره بیان داشت: این مراسم هر ساله طبق مصوبه اجرایی آن، بین فاصله زمانی اربعین (۲۸ صفر) تا چهل و هشتم برگزار می‌شود که معمولا اعلام نتایج آن نیز دوشب قبل از ۲۸ صفر خواهد بود که مصادف با ۲6 و ۲7 صفر است.

وی افزود: آخرین مهلت دریافت آثار(۲۰ صفر) مصادف با اربعین حسینی است که در شب های ۲۱ و ۲۲ صفر بررسی ها و داوری های آثار صورت می پذیرد، و در شب 28 صفر با حضور تمام شرکت‌کنندگان، برگزیدگان و همچنین مسئولین استانی این مراسم برگزار خواهد شد و شاعران برگزیده به خوانش اشعارشان می پردازند.

وی درباره ی قالب ارائه آثار به دبیرخانه این سوگواره گفت: مد نظر ما تمامی قوالب شعری و نثر ادبی(دلنوشته) می باشد که در حال حاضر نیز شاعران استان در حال ارسال آثار خود به این دبیرخانه(دبیرستان پسرانه شهید مطهری و دبیرستان غیر دولتی فرهیختگان دانش) می باشند.

عزیزی در پایان عنوان داشت: نحوه فراخوان به دو صورت فضای مجازی در گروه های مختلف هنری و همچنین با ارسال نامه به مجموعه ی آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق استان ارسال و آنها نیز متعاقباً به مدارس اعلام می نمایند.

خبرنگار/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار