تهران میزبان دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری

تهران (پانا) - دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی از 19 الی 22 مهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود. فعالان این حوزه با حضور در این نمایشگاه؛ جدیدترین صنایع،تجهیزات، ماشین‌آلات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

کد مطلب: ۸۵۸۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تهران میزبان دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری

به گزارش ستاد خبری و اطلاع‌رسانی دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری؛ در این نمایشگاه بیش از 130شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ایتالیا، آلمان، هند، ترکیه، روسیه و پاکستان حضور و مشارکت دارند.

حامد ایرانی رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، بسته‌بندی و فرآوری گفت: این نمایشگاه زنجیره کامل صنایع بسته‌بندی و فرآوری در بخش‌های غذایی، نوشیدنی‌ها، نان، شیرینی وشکلات، دارویی، بهداشتی و آرایشی، کالاهای صنعتی و غیر غذایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه انواع محصولات و خدمات قبل از چاپ، محصولات چاپی، محصولات پس از چاپ، کاغذ، تجهیزات و مواد تبدیل کاغذ، جوهر و مواد مصرفی، محصولات بسته‌بندی، چاپ، چاپ تکمیلی، چاپ سبز و چاپ سه بعدی، محصولات و خدمات نرم‌افزاری و دیگر موارد مربوط به صنعت چاپ ارائه خواهد شد.

وی گفت: در سال جاری با وجود تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، شاهد حضور شرکت‌هایی پیشرو از کشورهای ایتالیا، آلمان، هند، ترکیه، روسیه و پاکستان در زمینه ارائه صفر تا صد ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری، ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، تولیدکنندگان کاغذ و کارتن در نمایشگاه هستم.

ایرانی اضافه کرد: بازدیدکنندگانی از کشورهای آلمان، هند، روسیه، پاکستان، عراق، افغانستان، قطر، لیبی، امارات متحده عربی، بنگلادش، الجزایر، ترکیه و گرجستان برای بازدید از نمایشگاه ثبت نام کردهاند که این فرصتی بی‌نظیر برای تولیدکنندگان داخلی جهت توسعه صادرات غیر نفتی است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی حوزه چاپ و خدمات مرتبط به آن، کارتن و کاغذ، تکنولوژی‌های بسته‌بندی توسط اساتید داخلی و بین‌المللی در چهار روز نمایشگاه و حضور چند هیات تجاری و اقتصادی خارجی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه مطابق با استانداردها و پروتکل‌های نمایشگاه اینترپک و دروپا برگزار می‌شود، افزود: هیچ رویداد تجاری دیگری در جهان مانند نمایشگاه اینترپک و دروپا، کل زنجیره ارزش را به نمایش نمی‌گذارد و هیچ نمایشگاه صنعت بسته‌بندی و چاپ دیگری هم اینگونه به تمام بخش‌های صنعت با راهکارها و طرح‌های نوآورانه مناسب، نمی‌پردازد.

مدیر عامل شرکت برساز رویداد پارس اضافه کرد: در این نمایشگاه برای نخستین بار پاویون تخصصی صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و خدمات وابسته ایران با برندFPI برگزار خواهد شد. پاویون اختصاص FPI بستری نوآورانه برای حضور و معرفی توانمندی‌های داخلی در عرصه جهانی است.

نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و فرآوری از سوی شرکت برساز رویداد پارس و نمایشگاه دوسلدورف برگزار می‌شود. این شرکت به عنوان یکی از برگزارکنندگان تخصصی و پیشرو در کشور با برگزاری 9 عنوان نمایشگاهی در سال در حوزه‌های کشاورزی، دام و طیور، صنایع غذایی، توریسم و گردشگری، صنعت هتلداری، چاپ و بسته‌بندی فعالیت تخصصی دارد.

ایرانی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللیصنایع بسته‌بندی و فرآوری با برند pacprocess و عضو هشتم اتحاد جهانی نمایشگاه‌های اینترپک، در کنار سایر اعضا از کشورهای آمریکا، آلمان، کنیا، اندونزی، چین، هند و روسیه قرار دارد. و نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ با برند IPAP و عضو ششم خانواده جهانی دروپا، در کنار سایر اعضا از کشورهای آلمان، تایلند،الجزایر، چین و اندونزی قرار دارد.

وی گفت: سال گذشته پاویون تخصصی صنعت کارتن، ورق و کاغذ ایران iCarton از سوی فعالان صنعتی، کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه IPAP و pacprocess تهران بسیار مورد توجه قرار گرفت. از این رو با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری، شاهد استقبال چشمگیر خانواده صنعت کارتن و ورق ایران هستیم. با توجه به مصرف کارتن و ورق که بیشترین سهم استفاده در زنجیره تولید و بسته‌بندی محصولات را دارد و همچنین توانمندی‌های داخلی، اساتید نیک‌اندیش این حوزه تخصصی این رخداد ملی را شاهراه جهانی برای ورود به بازارهای صادراتی تشخیص داده‌اند. حمایت انجمن صنفی صنایع فرآوری کاغذ و کارتن آلمان (WPV) به عنوان یک مرجع تخصصی صنعت کارتن‌سازی،کاغذ و فیلم در آلمان، نشان از پتانسیل این بخش از نمایشگاه دارد و گامی در جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

این نمایشگاه با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، انجمن بسته‌بندی انعطاف‌پذیر اروپا، انجمن جهانی تولیدکنندگان فویل‌های آلومینیومی در صنایع غذایی، انجمن تولیدکنندگان فیلم و بسته‌بندی‌های پلاستیکی آلمان، انجمن صنفی کارفرمایی ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، شرکت تعاونی انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق، سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران، انستیتو بسته‌بندی ایران انجمن سازندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی و فرآوری آلمان، انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی اسپانیا، انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی ایتالیا، شورای ارتقای تجارت بین‌الملل چین و سایر تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با صنعت چاپ، بسته‌بندی و کاغذ و کارتن کشور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار