مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

78 هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: با هدف بهبود و آبادانی واحدهای روستایی تاکنون 77 هزار و 562 واحد مسکن روستایی این استان مقاوم شده است.

کد مطلب: ۸۵۸۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
78 هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم شد

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد واحد مقاوم شده یکهزار و 953 واحد در سال جاری آغاز شده و تا کنون در 466 واحد به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: از 466 واحدی که مراحل مقاوم سازی آنها در سال جاری آغاز شده تا کنون 117 واحد به بهره برداری رسیده است.


بدلی بیان کرد: طرح مقاوم سازی خانه های روستایی برای 86 هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی تدوین شده است و سالانه 12 هزار واحد مسکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم می شود.

وی اضافه کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و همه روستاییان می توانند از این تسهیلات تا سقف 200 و 180 میلیون ریال بهره مند شوند.

بدلی افزود: این تسهیلات در روستاهای مرزی 200 میلیون ریال در نظر گرفته شده که 20 میلیون ریال بیشتر از دیگر روستاهاست و می توان آن را مشوقی برای مقاوم سازی روستاهای محروم دانست.

وی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در دیگر روستاهای آذربایجان غربی نیز به میزان 180 میلیون ریال پرداخت می شود و مدت بازپرداخت آن نیز 15 سال در نظر گرفته شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، و در این راستا نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان در این خصوص باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار