استاندار قزوین:

مشکل کم آبی در استان قزوین جدی است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین در شورای حفاظت از منابع آبی گفت: مشکل کم آبی در استان جدی است و در این راستا اگر مصرف آب در استان کنترل نشود، مردم در سال های بعد با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه خواهند بود.

کد مطلب: ۸۵۸۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مشکل کم آبی در استان قزوین جدی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی در نشست شورای حفاظت از آب که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در صورتی که مردم نسبت به خطرکم آبی توجیه شوند می توانیم گام های بلندتری را برای کنترل مصارف آب در استان برداریم.
وی افزود: مشکل آب در استان جدی است و طبق شواهد سال آینده نیز وضع بهتری در این زمینه نخواهیم داشت.
استاندار خاطر نشان کرد: اگر مصرف آب را در استان کنترل نکنیم مردم در سالهای بعد با مشکلات جدی تری در این زمینه مواجه خواهند بود.
زاهدی یادآور شد: در مدیریت چاه های آب نیز تنها نباید به فکر منافع کوتاه مدت باشیم و باید به گونه ای اقدام کرد که دشت قزوین زنده مانده و نسل های آینده نیز از منافع آن برخودار شوند.
استاندار با اشاره به درخواست های کشاورزان برای بهره مندی بیشتر از چاه های کشاورزی افزود: اگر اجازه برداشت بدون اندازه از منابع آبی به همه مردم داده شود خیانت به نسل های آینده کشور است و موجب می شود در آینده مسئولان فعلی را سرزنش کنند.
وی با اشاره به اقدام اداره آب منطقه ای برای انسداد چاه های مجاز و غیر مجاز گفت:برای انسداد چاه های فرم یک و پنج باید طبق قانون اقدام شود .
این مسئول با بیان اینکه برداشت های آب از بالادست سدهای بالاخانلو و نهب یکی از مشکلات بهره برداری از این طرح ها است، ادامه داد: باید در این خصوص یک نامه به وزیر نیرو نوشته شود تا تکلیف استان و پروژه های در حال تکمیل در این زمینه مشخص شود.
وی با اشاره به اقدام تهران برای انتقال آب از سد طالقان گفت: باید یک نامه مفصل نیز در این رابطه به وزیر نیرو نوشته شود که تکلیف قزوین برای تامین آب شرب مورد نیازش چیست؟
زاهدی یادآور شد:باید برای مصرف بهینه آب نسبت به اصلاح الگوی کشت و اولویت قراردادن پسآب برای مصارف صنعتی اقدام کرد و کاهش مصارف آبی نیز به جد در ادارات پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار