مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت ری :

تاکید بر آموزش های پیشگیری از اعتیاد در شبکه بهداشت شهرری

شهرری(پانا) - مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت ری بر آموزش های پیشگیری از بروز اعتیاد به‌خصوص در نسل جوان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۸۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر آموزش های پیشگیری از اعتیاد در شبکه بهداشت شهرری

سعیده شریفی ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار پانا در رابطه با اقدامات تابستانی شبکه گفت: با توجه به اهمیت موضوع جلسات آموزشی این شبکه در مناطق مختلف شهرستان از جمله در منطقه خاوران برگزار شد.

وی در این خصوص ادامه داد: جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در منطقه عباس‌آباد و با حضور کارشناس روانشناسی این شبکه برای بسیجیان با موضوع اصول پیشگیری از اعتیاد، روش‌های مقابله با این معضل اجتماعی، نقش سازمان‌های مختلف در پیشگیری و کنترل و شیوه‌های آموزش به خانواده‌ها و جوانان و نوجوان با هدف جلب همکاری سازمان‌ها برای آموزش همگانی برگزار شد

شریفی با بیان اینکه حتی یک‌بار مصرف مواد مخدر می‌تواند اعتیادآور باشد و پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، گفت: جلسات آموزشی فرزند پروری با محوریت پیشگیری از اعتیاد توسط این واحد در شهرستانهای تابعه برگزارشد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت ری گفت: همچنین کمیته درمان اعتیاد شهرستان ری با حضور نمایندگانی از شهرداری و بهزیستی در شهریورماه برگزار شد که با توجه به وجود کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد در شهرستان همکاری نزدیک سازمان‌ها می تواند عامل مهم در کنترل و درمان اعتیاد باشد.

شریفی ادامه داد: با توجه به شرایط حاشیه شهرها، احتمال گرایش مردم به مواد مخدر و محرک در این شرایط خیلی بیشتر است به همین دلیل تصمیم گرفتیم با برپایی جلسه‌های آموزشی و افزایش آگاهی ساکنین کوره‌ها و برای آشنایی با انواع مواد مخدر و محرک، راه‌های تشخیص اعتیاد، علل گرایش افراد به‌خصوص جوانان به اعتیاد و راه‌های پیشگیری واز بروز اعتیاد به‌خصوص در نسل جوان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در خانه کودک خاورشهر گفت:در این برنامه روانشناس مرکز ضمن برگزاری مسابقه نقاشی، به زبان ساده در مورد مضرات مواد مخدر و محرک برای کودکان صحبت کرد و همزمان جلسه آموزشی برای والدین بچه‌ها نیز برگزار و جزوات آموزشی باهدف آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها توزیع شد.

شریفی ادامه داد: در جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در دهیاری فیروزآباد مدرس مربوطه با تأکید بر اینکه اعتیاد یکی از مخرب‌ترین معضلات اجتماعی است، بر همکاری همه سازمان‌ها برای مبارزه با این مشکل تأکید کرد.

وی آشنایی جوانان و نوجوانان با خطرات مواد مخدر را بسیار مهم دانست و گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش در مورد مواد مخدر و محرک وظیفه همه سازمان‌هایی است که به نحوی با جوانان ارتباط دارند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار