مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان:

445دستگاه اجرایی کردستان به شبکه دولت متصل شده است

سنندج(پانا)-مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان گفت: 445 دستگاه اجرایی در این استان در یکسال فعالیت دولت دوازدهم به شبکه دولت متصل شده اند.

کد مطلب: ۸۵۸۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
445دستگاه اجرایی کردستان به شبکه دولت متصل شده است

پیمان خلیلی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان با بیان اینکه از دولت دوازدهم 140 دستگاه در مرکز استان به این شبکه متصل بودند ولی در یکسال گذشته با اتصال 305 دستگاه در شهرستان ها تعداد نقاط متصل به 445 مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه شبکه دولت شبکه اختصاصی دولت است که هماهنگی های میان دستگاه‌های دولتی ایجاد می‌کند، افزود: در نظر داریم تعداد نقاط یا دستگاه های اجرایی متصل استان به شبکه دولت تا پایان سال جاری را به 550 تا 560 مورد برسانیم که در صورت تحقق، بیش از 90 درصد دستگاه ها را شامل می شود.
خلیلی کاهش مناسبات اداری بین دستگاه ها و صرفه جویی در وقت و هزینه های کاغذی اداره ها را از مزیت های شبکه دولت اعلام و اضافه کرد: سال گذشته طبق برآوردهای مالی تنها در بخش پستی حدود 30 میلیارد ریال در دستگاه های کردستان صرفه جویی شده است.
وی یادآور شد: افزایش سرعت مکاتبات اداری و پشتیبانی راحت از دستگاه های اجرایی از دیگر مزیت های این شبکه است.

65 خدمت به دفاتر پیشخوان واگذار شده است
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان با بیان اینکه هم اکنون 180 دفتر پیشخوان در این استان فعال است اظهار داشت: تاکنون 65 خدمت دستگاه های اجرایی به این دفاتر واگذار شده است.
خلیلی گفت: واگذاری این خدمات به دفاتر پیشخوان دولت علاوه بر این ایجاد اشتغال در بخش خصوصی کاهش مراجعه به اداره های دولتی، چابک سازی دولت و ایجاد ارزش افزوده از سرمایه های بخش خصوصی را نیز به همراه دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در هرکدام از این دفاتر با توجه به تعداد خدمات آن بین دو تا 10 نفر مشغول بکار می شوند از این رو استانداری کردستان فراخوان ایجاد دفترهای جدید پیشخوان دولت را در آینده برگزار می کند تا خدمات واگذار شده به سهولت در نقاط مختلف شهرها اجرا شود.
خلیلی اضافه کرد: تعدد این دفاتر علی رغم اینکه منجر به سرمایه گذاری بخش خصوصی می شود در برخی موارد نیز چالش هایی از جمله کاهش درآمد دفاتر را به همراه دارد از این رو استانداری در نظر دارد در مرحله اول محل های ایجاد این دفاتر را مکانیابی و سپس برای صدور مجوزها اقدام کند.
وی افزود: شهرک های اقماری در شهرها از جمله مکان هایی است که دفاتر جدید پیشخوان دولت با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در آنها ایجاد می شود.

خدمات استانداری الکترونیکی می شود
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان از آغاز طرح الکترونیکی کردن خدمات استانداری این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون مراحل اجرای خود را سپری می کند و پیش بینی می شود در چند ماه آینده به اتمام برسد.
خلیلی تاکید کرد: این طرح در راستای برنامه های وزارت کشور به صورت سراسری انجام می شود که این وزارتخانه برخی از خدمات استان ها برای الکترونیکی شدن احصا کرده است.
وی با بیان اینکه استانداری کردستان این کار را با الکترونیکی کردن شکایت های ارباب رجوع آغاز کرده است، اظهار داشت: هم اکنون تمامی اشخاص می توانند با مراجعه به سایت استانداری شکایت خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند و تمامی مراحل رسیدگی به شکایت را بر اساس آن مشاهده کنند.
وی افزود: استانداری کردستان در نظر دارد در مرحله بعدی این طرح ترتیبی اتخاذ شود که مراحل رسیدگی به شکایت از طریق پیام کوتاه به اطلاع شخص برسد.

سند پدافند غیر عامل سایبری استان تدوین شده است
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان اظهار داشت: در یک سال گذشته سند پدافندغیر عامل سایبری استان تدوین شده تا اقدامات لازم برای افزایش امنیت در این خصوص در دستگاه ها انجام شود.
خلیلی گفت: علاوه بر تدوین این سند 40 جلسه کارگروه با 200 مصوبه تشکیل شده و از جمله موارد پیگیری شده از دستگاه های اجرایی استان در این مدت جدا سازی اینترنت داخلی با اینترنت خارجی در سامانه های آنها است.
وی اضافه کرد: هم چنین در این خصوص طی یک سال گذشته 2 هزار نفر ساعت از دوره های آموزشی بهره مند شدند و 15 مانور و پنج رزمایش ارتقای امنیت سایبری نیز برگزار شده است.
خلیلی یادآور شد: تمامی این اقدامات در راستای تامین امنیت و حصول اطمینان از حفظ اسرار و اطلاعات دستگاه ها در فعالیت های الکترونیکی و برخط آنها انجام می شود.

480 خدمت در پنجره واحد استان متمرکز شده است
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری کردستان راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک استان را از دیگر اقدامات انجام یافته در این مدت اعلام کرد و گفت: هم اکنون 480 خدمت الکترونیکی 36 دستگاه اجرایی در این پنجره متمرکز شده است.
وی افزود: ادارات کل ثبت احوال، پست، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، گمرک، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت شهرک های صنعتی، امور مالیاتی، استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت توزیع برق، راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرودگاه سنندج از جمله دستگاه هایی است که خدمات آن ها در این پنجره ارایه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار