مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان:

پنج میلیارد ریال در حوزه پژوهش کردستان هزینه می‌شود

سنندج(پانا)-مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان گفت: پنج میلیارد ریال در سال جاری در حوزه پژوهش توسط دستگاه‌های اجرایی استان هزینه می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پنج میلیارد ریال در حوزه پژوهش کردستان هزینه می‌شود

باباعلی مردوخی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان به مناسبت یکساله شدن فعالیت دولت دوازدهم با بیان اینکه این میزان از محل یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی است، اظهار داشت: پنج میلیارد ریال اعتبار مصوب در حوزه پژوهش دستگاه های اجرایی به صورت کلی در اختیار کارگروه پژوهش استان قرار می گیرد تا مصوبه های پژوهشی آن به اجرا گذشته شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز اعتبارات پژوهشی استان به تدوین سند آمایش آموزشی عالی کردستان تخصیص یافت که هم اکنون با همکاری اساتید دانشگاه کردستان در حال تدوین و برنامه ریزی است و انتظار می رود در سال جاری به تصویب برسد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان افزود: از سال گذشته سعی شده پژوهش ها را به سمت کاربردی شدن سوق دهیم که در این راستای کارگروه پژوهش استان با عضویت نهادها و دستگاه های علمی تشکیل و تاکنون نیز سه جلسه آن برگزار شده است.
مردوخی یادآور شد: در این جلسه ها سعی بر آن شده تا پیشنهادهای دستگاه ها برای اجرای طرح های پژوهشی جمعی بندی و با تصویب اعضا کاربردی ترین طرح با همکاری پژوهشگران استان اجرا شود.

تفویض 159 خدمت به ادارات کل استان در یک سال گذشته
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان با اشاره به اهتمام دولت در راستای تمرکز زدایی خدمات دولت از تهران گفت: در یکسال گذشته 159 خدمت از وزارتخانه ها به ادارات کل استان تفویض شد تا شاهد ارائه آسانتر این خدمات باشیم.
وی افزود: تمرکز زدایی در راستای اصلاح نظام اداری انجام می شود که از جمله این تفویض ها می توان به صدور مجوز سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی، مطالعه بستر رودخانه های روستایی، صدور بازارچه های موقت و دائمی صنایع دستی و صدور احکام بخشداران در استان اشاره کرد.
مردوخی تاکید کرد: برای انجام این 159 خدمت وزارتخانه ها دیگر نیازی به مراجعه متقاضیان یا ارسال درخواست های آنان برای دریافت مجوزها به مرکز وجود ندارد بلکه به صورت خدمت محلی در استان به آنان ارائه می شود.

استقرار میز خدمت در تمام ادارات استان
وی استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی را از فراینده های اصلاح نظام اداری اعلام کرد و گفت: راه اندازی این میز بر اساس بخشنامه رئیس‌جمهور، برای پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردم، اول بهمن سال گذشته در استانداری آغاز شد و اکنون در تمام دستگاه ها راه اندازی شده است.
مردوخی اظهار داشت: ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم، تسریع خدمات به مردم و تکریم ارباب و رجوع از اهداف برپایی میز خدمت است و بر اساس این اهداف تمام امور ارباب ‌و ‌رجوع از کانال این میز محقق می‌شود.
او در خصوص عملکرد و نقش این میز در ادارات و دستگاه های اجرایی نیز افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بررسی این مهم بوده اما تنها در میز خدمت استانداری درخواست های 861 مراجعه کننده مکتوب شده و 700 نفر نیز به صورت شفاهی راهنمایی شده اند.
وی یادآور شد: اشتغال، دریافت تسهیلات و کمک های معیشتی نیز بیشتر موضوعات مورد درخواست اربابان رجوع استانداری است.

نیروهای قراردادی استانداری به بیش از 50 درصد کاهش یافته است
مدیر کل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان همچنین عدالت استخدامی و نظام پرداخت را از دیگر برنامه های دولت در اصلاح فرایندهای نظام اداری دانست و گفت: پیش از اجرای این طرح تعداد کارکنان قراردادی استانداری 250 نفر بود که این تعداد هم اکنون به 100 نفر کاهش یافته است.
مردوخی اضافه کرد: بسیاری از این نیروها با استفاده از مواد قانونی از جمله تبصره 555، ایثارگران و آزمون های استخدامی تبدیل وضعیت شده اند و به استخدام دولت در آمده اند.
وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت استخدامی برخی دیگر از افراد نیز در حال پیگیری است، افزود: با اتمام مراحل این افراد تعداد کارکنان قراردادی به 10 درصد نیروهای رسمی و پیمانی می رسد.
مردوخی از اصلاح چارت سازمانی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان در یکسال گذشته نیز خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون تعداد نیروهای چارت به 700 نفر رسیده و در برخی اصلاحات نیز بعضی فرمانداری ها حداقل دو معاونت تعریف شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار