مدیرکل آموزش وپرورش فارس: تقویت حس کارگروهی وتعاون باید جایگزین رقابت جویی ورقابت گرایی دردانش آموزان شود

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش فارس با انتقاد از برخی از برنامه‌های دوره ابتدایی که حس رقابت جویی ورقابت گرایی را در دانش آموزان تقویت می کند گفت: باید همه برنامه‌های دوره ابتدایی به تقویت کارگروهی ، تیمی ، اتحاد وتعاون در دانش آموزان منجر شود.

کد مطلب: ۸۵۸۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش وپرورش فارس: تقویت حس کارگروهی وتعاون باید جایگزین رقابت جویی ورقابت گرایی دردانش آموزان شود

علی عسکر نجفی درجمع کارکنان حوزه آموزش ابتدایی اداره کل گفت: موضوع کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش ابتدایی بسیار مهم واساسی است واین موضوع در قالب توجه به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ابتدایی آغاز شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش وپروش باید به گفتمان غالب در آموزش وپرروش تبدیل شود وباید اینقدر تاکید شود تا ذهن همه به سمت آن حساس شود.

نجفی با اشاره به اینکه باید راهکارهای اجرایی شدن سند تحول را براساس ظرفیت‌های بومی استان شناسایی کنیم گفت: باید سند تحول بنیادین، به همه افرادی که در حوزه تعلیم وتربیت هستند آموزش داده شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: باید به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم و با کاهش تمرکز گرایی به سوی افزایش اختیارات مدیران مدارس وعدالت محوری حرکت کنیم.

نجفی همچنین خواستار تقویت دوره پیش دبستانی شد وافزود: براساس تحقیقاتی که صورت گرفته آمار آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزانی که دوره پیش دبسنتانی را گذرانده اند کمتر بوده است.

وی روند فعلی تکالیف درسی دانش آموزان دوره ابتدایی در مدرسه را نامطلوب خواند و گفت: باید به سمت تکالیف برنامه محور حرکت کنیم وضمن کاهش کمی آن به افزایش کیفیت تکالیف بپردازیم.

او با انتقاد از برخی از برنامه های دوره ابتدایی که حس رقابت جویی ورقابت گرایی را در دانش آموزان تقویت می کند گفت: باید همه برنامه‌های دوره ابتدایی به تقویت کارگروهی وتیمی واتحاد وتعاون در دانش آموزان منجر شود.

دراین دیدار معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش فارس نیز با شاره به اهیمت دوره ابتدای خواستار تغییر نگرش مدیران ومعلمان نسبت به آموزش ابتدایی شد.

علی عسکر جمشیدی گفت: توجه به آموزش معلمان ابتدایی از ضروریت‌ها است و اگر به دنبال تربیت شهروند از طریق تربیت دانش آموزان هستیم درابتدا باید به دنبال رشد یافتگی وآموزش معلمان باشیم.

وی درادامه به بیان گزارشی از موفقیت های حوزه آموزش ابتدایی درسال گذشته پرداخت وافزایش نرخ پوشش تحصیلی دراستان، تلاش برای انسداد مبادی بیسوادی، برگزاری دوره ها و کارگاههای مختلف آموزشی ویژه معلمان وراهبران آموزشی ،جشنواره گلستان خوانی وجابر بن حیان را از مهمترین این موفقیت ها برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار