گزارشی از روز تلخ کشتی فرنگی

فرصت‌سوزی به سبک سعید عبدولی؛ عبور از تشک برای ورود به قفس

تهران (پانا) - روز گذشته در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی اتفاق‌هایی عجیب و تلخ افتاد، اتفاقاتی که می‌تواند نقطه پایانی بر حضور سعید عبدولی روی تشک باشد و او را وارد مسیر تازه‌‌ای از زندگی ورزشی کند.

کد مطلب: ۸۵۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌سوزی به سبک سعید عبدولی؛ عبور از تشک برای ورود به قفس

تیم ملی کشتی فرنگی در حالی که 20 روز دیگر باید در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شود، همچنان درگیر برگزاری انتخابی تیم ملی است؛ مسابقاتی که ظاهراً باید عادت کرد دعوا و درگیری چاشنی آن باشد.

بعد از مشکلات ارزی و اعزام نشدن تیم کشتی فرنگی به مسابقه برون مرزی در نهایت تصمیم گرفته شد تا در وزن 82 کیلوگرم بین سه کشتی‌گیر این وزن یعنی سعید عبدولی، یوسف قادریان و کیوان رضایی مسابقه انتخابی برگزار شود و یک نفر به عنوان فرد نهایی برای جهانی انتخاب شود.

روز پرحاشیه خانه کشتی

اولین مسابقه بین سعید عبدولی و کیوان رضایی برگزار شد، مسابقه‌ای که برنده آن کیوان رضایی بود اما از نظر کیفی کمترین دستاورد را داشت چرا که هر دو کشتی‌گیر نمایش ضعیفی را ارائه دادند. در نهایت کشتی دوم بین عبدولی و قادریان برگزار شد، قادریان در ابتدا کشتی قابل قبولی گرفت اما در دومین مسابقه نتوانست از پس عبدولی بربیاید و شکست خورد. سعید عبدولی در حالی که قادریان را شکست داده بود و باید آماده مبارزه سوم خود می‌شد، اعلام کرد که دیگر بر روی تشک نمی‌رود و به اتاقش رفت!

بعد از یک ساعت، پادرمیانی‌های احد پازاج، مدیر تیم‌های ملی، کارساز شد و بالاخره کشتی‌گیر پرحاشیه به تشک برگشت و برای دومین بار با قادریان رقابت کرد. در حالی که نمایندگان این وزن از نظر فنی نمایش قابل قبولی ارائه ندادند و هیچ کدام در حد و اندازه جهانی نبودند، بار دیگر عبدولی پیروز شد اما جنگ بین کشتی‌گیران پایان نیافت چرا که قادریان به نشانه اعتراض به قضاوت این کشتی برای شورای فنی دست زد. موضوعی که در ابتدا با واکنش شدید شورای فنی همراه شد. در ادامه عبدولی و قادریان این بار خارج از رقابت کشتی با یکدیگر سرشاخ شدند و در همین حین، برادران گرایی به درگیری ورود کردند و برخوردها شدت بیشتری گرفت. حال اینکه چرا برادران گرایی که این موضوع هیچ ربطی به آنها نداشت به ماجرا ورود کردند سؤالی است که شورای فنی و مسئولان فدراسیون باید به آن پاسخ داده و این موضوع را پیگیری کنند.

چند سؤال از کمیته فنی و فدراسیون

پس از ایجاد صحنه‌های زشت و دور از اخلاقی که همیشه سرلوحه ورزش کشتی بوده است باید از اعضا کمیته فنی فدراسیون کشتی پرسید که مگر در تیم ملی باندبازی وجود دارد که دو برادر که هیچ ربطی به این مسابقه ندارند باید وارد درگیری شوند و با سعید عبدولی گلاویز شوند تا او در تیم ملی نباشد؟ چرا باید درگیری که در انتخابی بازی‌های آسیایی رخ داد و منجر به محرومیت شش ماهه عبدولی شد بار دیگر هم تکرار شود؟

در اینکه عبدولی و قادریان راه اشتباهی رفتند شکی نیست اما در بین این درگیری برادران گرایی چه نقشی دارند؟ بدون شک اگر فدراسیون کشتی به دلیل کسب یک مدال احتمالی عبدولی را نمی‌بخشید و با او قاطعانه برخورد می‌کرد شاید امروز دیگر شاهد این ماجرا نبودیم.

ابهام در وزن 82 کیلوگرم ایران برای قهرمانی جهان

اگرچه لیست اعزام به رقابت‌های جهانی اعلام شده است زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه عبدولی به مجارستان اعزام نمی‌شود و فدراسیون قرار است با او برخوردی جدی و شاید تندتر داشته باشد.

علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، در گفت‌وگویی کوتاه با پانا درباره این درگیری گفت: انتظار ما از سعید عبدولی به عنوان فردی با تجربه که قهرمانی جهان و مدال المپیک را در اختیار دارد بیش از این بود اما متاسفانه او اخلاق را رعایت نکرد.

وی درباره تصمیم نهایی درباره وزن 82 کیلوگرم برای مسابقات قهرمانی جهان که 20 روز دیگر برگزار می‌شود، گفت: شورای فنی و فدراسیون در این خصوص تصمیم می‌گیرند، به هر حال با توجه به اعزام ناقص تیم و از طرفی بی‌اخلاقی این دو کشتی‌گیر باید دید برای اعزام به مسابقات جهانی چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

قفس به سعید سلام کرد

به هر حال مرد پرحاشیه کشتی فرنگی این بار هم جنجال به پا کرد و مشخص نیست تا چه زمانی سعید عبدولی با این وضع در کشتی فرنگی خواهد بود. به نظر می‌رسد با محرومیتی که گریبان‌گیر او است فرصتی طلایی را برای بازگشت به تشک و شاید حضور دوباره در المپیک را به راحتی از دست خواهد داد.

شاید این محروم شدن پایان راه سعید عبدولی در کشتی فرنگی باشد و او یک بار دیگر به تصمیم گذشته خود برگردد و از این به بعد نام سعید عبدولی را به جای تشک کشتی و المپیک در مبارزه در قفس ببینم. جایی که امیرعلی اکبری به اجبار و به علت محرومیت ناخواسته‌ راهی آن شد اما عبدولی خودش با دست‌های خودش در حال طی این مسیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار