مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد:

3هزارو832 نفردر استان دچار اختلالات شنوایی اند

بیرجند (پانا) -مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: : از جمعیت 21 هزار و 881 نفری افراد دارای معلولیت در استان که تحت حمایت بهزیستی هستند، 3 هزار و 832 نفر دچار نوعی از اختلالات شنوایی هستند . 

کد مطلب: ۸۵۸۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
3هزارو832 نفردر استان دچار اختلالات شنوایی اند

علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان گفت: 50 % ناشنوایی ها علت ژنتیکی و مادرزادی دارند که ناشی از ازدواج فامیلی می باشد.


عرب نژاد ادامه داد: اقداماتی از زمان طفولیت افراد ناشنوا برای آنان صورت می گیرد که در ابتدای امر باید ناهنجاری افراد تشخیص داده شود .
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از جمله خدمات مورد نیاز افراد با معلولیت شنوایی، عمل جراحی کاشت حلزون برای مبتلایان واجد شرایط می باشد که از سال 86 تاکنون، کمک هزینه ای به همین منظور به خانواده هائی که اقدام به عمل نموده اند، پرداخت می گردد.


وی افزود: پس از تشخیص ناهنجاری و انجام آزمایشات تخصصی ، درصورت گرفتن تائیدیه ها و حضور در مراکز درمان، درصورتی که پیشرفتی در حوزه درمان فرد حاصل نشود، وی به کلینیک کاشت حلزون معرفی و در صورت تایید تیم کاشت، خانواده میتواند نسبت به واریز وجوه مربوط اقدام و از تسهیلات مربوط به کاشت حلزون بهره مند شود.


عرب نژاد گفت: برای کودکان سنین زیر 6 سال ،با کمک یارانه دولتی به مبلغ 6 میلیون تومان نسبت به عمل کاشت اقدام می شود و برای افراد بالای 6سال ،بصورت آزاد و با پرداخت مبلغ 30 میلیون تومان این امر صورت خواهد پذیرفت .


مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: : از جمعیت 21 هزار و 881 نفری افراد دارای معلولیت در استان که تحت حمایت بهزیستی هستند، 3 هزار و 832 نفر دچار نوعی از اختلالات شنوایی هستند .

وی اظهار کرد:در حال حاضر؛ در 6 استان کشور از جمله خراسان رضوی، تهران، فارس کرمان ،یزد و خوزستان عمل کاشت حلزون صورت می پذیرد.


عرب نژاد تصریح کرد: ناشنوایان میتوانند در صورت دارا بودن شرایط لازم، از مستمری ،کمک هزینه شهریه دانشگاه برای دانشجویان ناشنوا، وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان کم شنوا و ناشنوا شامل سمعک، باطری سمعک، قطعات پروتز حلزون شنوائی و ... بهره مند شوند.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر نفر از معلولین استان در حوزه ناشنوایان ، در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.


وی در پایان با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر و از سنین پایین به تشخیص معلولیت های شنوایی پرداخت، گفت: ناشنوایی یکی از معلولیتهای پنهان و از شایعترین معلولیت هاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار