معاون وزیر راه: ۲.۶ میلیون مسکن خالی است

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۷۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه: ۲.۶ میلیون مسکن خالی است

حامد مظاهریان در همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران، اظهار کرد: بازار مسکن در دو حوزه مصرف و سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود و تمام هدف سیاست‌گذاران این است که بازار مسکن برای مصرف مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا مسکن به دلیل داشتن کارکردهای متفاوت و اینکه کالایی بادوام است به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری دیده می‌شود، افزود: دخالت دولت در بخش سرمایه گذاری بازار مسکن باید به صفر برسد و دولت‌ها باید توجه خود را به بازار مصرفی مسکن معطوف کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در چهار سال گذشته بازار مسکن یک بازار مصرفی بود که این موضوع برای سیاست‌گذاران بخش مسکن ایده آل است، اما تحولات یک سال اخیر بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده است.

مظاهریان با تاکید بر اینکه مسکن بخشی از اقتصاد کلان کشور است و نمی‌توان جدای از اقتصاد آن را بررسی کرد، گفت: هر چقدر سیاست‌های کنترلی را اجرا کنیم، به کاهش سرمایه‌گذاری و کمبود مسکن و افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود.

وی افزود: تجربه جهانی نشان می‌دهد دخالت دولت بهتر است از طریق بخش خصوصی انجام شود که برای نمونه مسکن مهر سال ۸۶ شروع شد و ۱۱ سال است که ادامه دارد، در حالی که اگر هزینه را دولت پرداخت می‌کرد و اجازه می‌داد بخش خصوصی کار ساخت و ساز را انجام دهد این میزان طول نمی‌کشید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در زمان نبود تعادل باید در بازار دخالت کند، تصریح کرد: سال گذشته دودهک جامعه زیر خط فقر مسکن بودند که این میزان اکنون بیشتر شده است، همچنین وجود بیش از ۲.۶ میلیون خانه خالی و از سوی دیگر نقدینگی سرگردان در بازار نشان می‌دهد دولت باید در بازار مسکن دخالت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار