اشتغال 800 هزار نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از بهره‌برداری از 41 هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر می‌دهد و می‌گوید تاکنون در این واحدهای صنعتی برای 800 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال 800 هزار نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد‌علی عزیزمحمدی، وجود التهاب‌های بازار را ناشی از جنگ روانی دشمن در عرصه جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: نباید به این فضای روانی که از سوی دشمن القا‌شده ، دامن زده شود و بایدبا همدلی ، بر این مشکلات فائق شویم.

وی در ادامه بر حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی تاکید کرد و افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این وضع، پا به پای صنعتگران حرکت می‌کند و رفع مشکلات آنها در اولویت قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پایش لحظه‌ای وضع واحدهای صنعتی را از مهمترین برنامه‌های سازمان، اعلام کرد و ادامه داد: مسائل و مشکلات واحدها بصورت روزانه بررسی و رصد و تدابیری به منظور رفع آنها اتخاذ می‌شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه تا کنون 808 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور ایجاد شده است گفت:علاوه برآن مجوز ایجاد حدود 100شهرک صنعتی غیردولتی نیزبه بخش خصوصی داده شده است.

عزیزمحمدی با اشاره به اینکه این سازمان با توجه به سهم 90 درصدی صنایع کوچک و متوسط درکشور و به منظور حمایت از این صنایع ،خدمات حمایتی و نرم‌افزاری را به منظورتوسعه و ارتقای بهره‌وری ارائه می‌دهد گفت: ارتقای فناوری صنایع کوچک و متوسط در قالب شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، ایجاد مرکز مبادله فناوری با سایر کشورها (مانند مرکز مبادله با کره جنوبی)، احداث شهرکهای فناوری، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله برنامه‌های حمایتی محسوب می‌شود که درحال انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین حمایت از ارتقای منابع انسانی صنایع کوچک و متوسط در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریتی و مهارتی، برگزاری تورهای صنعتی، ایجاد مراکز آموزش هجوار کارگاهی ونیز توسعه بازارهای داخلی و صادراتی و حمایت از توسعه بازارهای داخلی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این سازمان اعلام و تصریح کرد: برنامه‌های دیگری نظیرحضور در نمایشگاه، اعزام و دعوت از هیات‌های تجاری، ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و برندهای مشترک نیزسوی این سازمان به منظور حمایت از توسعه بنگاههای کوچک و متوسط تولیدی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار