سقوط آزاد نرخ اوراق تسهیلات مسکن

تهران (پانا) - در پی کاهش تقاضای خرید مسکن، تقاضای خرید اوراق تسهیلات مسکن نیز در بازار سرمایه با کاهش شدید روبه رو شد به گونه‌ای که از ۲۲ نماد اوراق تسه، در ۱۷ نماد، حجم تقاضا زیر ۱۰۰ برگه بوده است.

کد مطلب: ۸۵۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سقوط آزاد نرخ اوراق تسهیلات مسکن

در حالی که دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار معاملات مسکن در شهریور امسال را اعلام کرد که از ادامه رکود تورمی (کاهش ۳۳ درصدی تعداد معاملات و افزایش حدودا ۷۴ درصدی قیمت مسکن نسبت به شهریور سال گذشته) در ماه جاری خبر می‌دهد، اوراق تسهیلات مسکن نیز با افتی شدید مواجه شده است و قیمت هر برگه تسهیلات مسکن بین ۵۵ تا ۵۸ هزار تومان در نوسان است که سبب شده است تابلوی نمادهای تسه (اوراق تسهیلات مسکن صادره از سوی بانک عامل بخش مسکن) و تملی (اوراق تسهیلات مسکن صادره از سوی بانک ملی) در معاملات امروز (شنبه ۷ مهر) در برخی نمادها قرمزپوش باقی بماند. ضمن اینکه قیمت‌ها در چند نماد نسبت به آخرین معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته بازار سرمایه (چهارشنبه ۴ مهر) تا حدودی با افزایش مواجه بوده است.

همچنین از نظر حجم عرضه و تقاضای اوراق تسهیلات مسکن در بازار سرمایه، نمایشگر معاملات افت شدید تقاضای خرید این برگه ها را نشان می‌دهد به گونه‌ای که در ۱۷ نماد از ۲۲ نماد اوراق تسهیلات مسکن بانک عامل بخش مسکن (تسه)، حجم فروش برگه‌ها کمتر از ۱۰۰ برگه بوده است. به گونه‌ای که تنها در نماد «تسه ۹۷۰۴» (اوراق تسهیلات مسکن صادره در تیر امسال) به عنوان نمادی که بیشتری برگه در معاملات امروز عرضه شد، ۵۰۴ برگه وارد بازار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار