دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در آیین افتتاح و بهره برداری مدارس تحت پوشش موسسه خیریه راه ایمان در خوزستان:

  مدرسه سازی ایجاد کننده امنیت، آرامش و اشتغال در کشور است

 خوزستان از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است

اهواز (پانا) - دبیر شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر به دنبال امنیت، توسعه ، پیشرفت، حل مشکل بیکاری و برطرف کردن آسیب های اجتماعی هستیم باید از مدارس شروع کنیم.

کد مطلب: ۸۵۷۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
  مدرسه سازی ایجاد کننده امنیت، آرامش و اشتغال در کشور است


مهدی نوید ادهم در روستای شیخ زهراب از توابع شهرستان حمیدیه سال تحصیلی امسال را مقارن با عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس دانست و ضمن داشت این ایام، اظهار کرد: از مسئولین محترم استان و شهرستان و خیرین عزیز صمیمانه تشکر میکنم و سلام و تقدیر وزیر آموزش و پرورش را به خوزستانی های عزیز تقدیم می کنم.

وی گفت: کار خیر مدرسه سازی یک سکه دو رو است که یک روی آن ساخت مدرسه توسط خیرین و روی دیگر آن انسان سازی است .

نوید ادهم اظهار کرد: اگر به دنبال امنیت، توسعه ، پیشرفت، حل مشکل بیکاری و برطرف کردن آسیب های اجتماعی هستیم باید از مدارس شروع کنیم و آیات ، احادیث ، روایات و تجربیات جهانی نیز این امر را تایید می کند.

وی با بیان اینکه همه کشورهای توسعه یافته از مدرسه و سرمایه گذاری بر نیروی انسانی شروع کردند، گفت: اگر میخواهید میزان توسعه یافتگی کشورها را بررسی کنید باید به مدرسه این کشورها و خلاقیت در روش های تدریس و آموزش های کارآفرینی به دانش آموزان توجه کنید.

نوید ادهم گفت: مدرسه آیینه ای است که آینده کشور در آن دیده می شود و ما هم در آموزش و پرورش وظیفه داریم که از همه توان خویش برای ارتقای سطح آموزشی و تجهیزاتی در مدارس استفاده کنیم و مسئولیت خود را در این باره انجام دهیم. ماباید مدرسه بسازیم تا در راه انسان سازی گام برداریم .

وی با اشاره به اینکه خوزستان دارای تاریخی درخشان است، بیان کرد: خوزستان در سیاست گذاری، تصمیم گیری و تخصیص منابع از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است. وامیدواریم با مشارکت های مردمی و دولتی مشکلات پیش روی آموزش و پرورش این استان حل شود.

نوید ادهم گفت: خیری که وارد مدرسه سازی می شود اندیشه و رفتار انها الگوی دانش اموزان قرار می گیرد. خیرین به دیگران عشق می ورزند و دایره دوست داشتن آنها وسیع است و به خوشحالی فرزندان این سرزمین می اندیشند. خیرین انسانهایی رشد یافته هستند و معلمها نیز یک خیر هستند که از وجود خود برای دانش آموزان مایه می گذارند.

گفتنی است مدارس تحت پوشش موسسه خیریه راه ایمان زیر نظر دفتر مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی سیستانی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار