مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

مهمترین ماموریت ما در آموزش به نیروی انسانی تغییر گفتمان معیشت است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مهمترین ماموریت ما در آموزش به نیروی انسانی تغییر گفتمان معیشت است.

کد مطلب: ۸۵۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین ماموریت ما در آموزش به نیروی انسانی تغییر گفتمان معیشت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در نشست با معاونین آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر گفت: استان در همینه زمینه های علمی، پرورشی و تربیت بدنی شاهد پیشرفت بوده است.

کرمی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش، حوزه نیروی انسانی استان شرایط سختی را دنبال می کند یادآور شد: خروجی آموزش و پرورش استان با 552 نیروی بازنشسته به جز نیروهای کارآمد، 2 برابر نیروی ورودی استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سال جاری با افزایش 14 هزار دانش آموز ورودی به استان 388 کلاس درس افزایش پیدا کرده است که با برنامه ریزی مناسب شهرستان ها و مناطق مشکل کمبود نیرو به چشم نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: اول مهر خون تازه ای در اجتماع راه افتاده است و مسئولان و معلمان عزیز بدون دغدغه های شغلی نگاه مردم را به آینده معطوف کنند و به آن ها امید بدهند.

این مقام مسئول افزود: آغاز سال تحصیلی و رفتن به مدرسه نیازمند آمادگی در زمینه های روانی، عاطفی، اجتماعی و ذهنی برای والدین و کودکان است و ایجاد این آمادگی نیازمند یک برنامه فرآیند مدار است تا در آن خانواده بتواند سازگاری بیشتری با سال تحصیلی داشته باشد.

کرمی با بیان اینکه حضور سرزده و بدون تکلف در مدرسه کمک شایانی به حوزه آموزشی و دانش آموزان می کند اظهار داشت: معاونین آموزشی شهرستان ها و مناطق برنامه عملیاتی خود را با نظارت بر فعالیت مدارس شروع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: انتظار می رود که مسئولان و معاونین آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق به عموم و به خصوص دانش آموزان پاسخگو باشند تا دانش آموزان با یک رویه آموزشی مناسب در آینده پاسخگوی اعمال خود باشند و مسئولیت پذیری در فعالیت محوله را سرلوحه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما برای آموزش به نیروی انسانی آموزش و پرورش تغییر گفتمان معیشت است افزود: در بین عموم گفتمان معیشت جای خود را به گفتمان تربیت و آموزش دهد تا شاهد فزونی انگیزه در بین دانش آموزان و والدین باشیم و برای احقاق مطالبات معیشتی باید در مقابل با مسئولان تذکرات لازم را داد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه با مشکلات اشتغال در بعد صنعتی، گرایش دانش آموزان به رشته های پزشکی و پیراپزشکی فزونی یافته است و این مشکل جامعه، آموزش و پرورش را در هدایت تحصیلی دچار ضعف کرده است به طوری که طبق پیش بینی ها 25 درصد کل دانش آموزان پایه دهم در رشته علوم تجربی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه 59 درصد دانش آموزان در شاخه نظری در پایه دهم ثبت نام شده اند افزود: 7/43 (چهل و سه و هفت دهم درصد) دانش آموزان این شاخه در رشته تجربی ثبت نام شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار