سامانه دانش‌بنیان آتش‌نشان هوایی تحت فشار رونمایی شد

تهران (پانا) - سامانه دانش ‌بنیان آتش‌نشان هوایی تحت فشار امروز، هفتم مهرماه، مصادف با روز ایمنی و آتش‌نشانی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر دفاع و پشتییانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۸۵۷۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سامانه دانش‌بنیان آتش‌نشان هوایی تحت فشار رونمایی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، این پروژه مشترک مدیریت پیش‌گیری و کنترل حریق کشور و سامانه پیشرفته در انحصار جمهوری اسلامی ایران بوده است که از سوی شرکت دانش‌بنیان هسا از طریق تبدیل هواپیماهای در اختیار اجرایی شده و با نصب این سامانه، حجم انبوهی از آب به گونه‌ای در مخازن تحت فشار در جداره‌ای نازک نگهداری و حمل می‌شود که در طول پرواز و تخلیه سریع آن هیچ تاثیر ناخواسته‌ای ناشی از تلاطم سیال و تغییر وزن بر عملیات پرواز هواپیما نداشته باشد و هنگام پاشش سریع و بعد از آن نیز پایداری کامل هواپیما حفظ شود.

این دستاورد مهم با همکاری شبکه همکاران صنعتی و متخصصان دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست آمده و بخش‌های مختلف کشور با در اختیار داشتن این هواپیمای آتش نشان می‌توانند از آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها و مراتع و نظایر آن جلوگیری کنند.

سامانه آتش‌نشان هوایی تحت فشار قابلیت نصب بر روی هواپیماهای مختلف و سنگین را دارد و با در اختیار داشتن چنین هواپیماهای مجهزی می‌توان با استقرار در مناطق بحران، تمام گستره جغرافیایی و محیط زیست کشور را مورد حفاظت قرار داد. این سامانه می‌تواند ۱۸ تن آب را در مدت ۵ ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا تخلیه و آتش‌های سهمگین را مهار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار