«تاپ ریپورتز» کانال بالکان و آخرین تکنولوژی روز

تهران (پانا) - این هفته «تاپ ریپورتز» کانال بالکان شبکه سحر به موضوع بازیافت مواد الکترونیکی و اشتغالزایی در این زمینه می پردازد.

کد مطلب: ۸۵۷۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
«تاپ ریپورتز» کانال بالکان و آخرین تکنولوژی روز

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «تاپ ریپورتز» این هفته کانال بالکان شامل سه بخش اصلی است، بخش اول به معرفی تکنولوژی روز، اکتشافات جدید و تحقیقات علمی درخصوص بازیافت مواد الکترونیکی اختصاص دارد سپس در بخش اخبار کوتاه، جدیدترین اخبار علمی و فناوری بررسی می شود.

در برنامه این هفته «تاپ ریپورتز» چگونگی بازیافت مواد الکترونیکی در استرالیا پرداخته می شود و پس از آن روش های متداول برای دفن زباله های الکترونیکی در اندونزی و اشتغالزایی در این زمینه به تصویر کشیده می شود.

مساله بازیافت زباله های الکترونیکی از آنجایی حائز اهمیت است که عمر کوتاه تجهیزات کامپیوتری از یک طرف و تنوع طلبی مردم به استفاده از تجهیزات الکترونیکی جدید سبب شده است که بحث زباله های الکترونیکی به مشکل بزرگ دنیا تبدیل شود. در حال حاضر چین و آمریکا از بزرگترین تولیدکنندگان زباله های الکترونیکی هستند.

در ادامه این برنامه همچنین ممنوعیت استفاده از قطعات میکروپلاستیکی در صنایع آرایشی-بهداشتی در اروپا بررسی و به اعتراضاتی که در این خصوص به ویژه در ایتالیا و انگلیس از سوی فعالان محیط زیست وجود دارد، پرداخته می شود.

بخش معرفی اپلیکیشن این هفته ، به دوستداران گل و گیاه و اپلیکیشن Lifeplanetbalance اختصاص دارد.

این اپلیکیشن با بهره گیری از تحقیقات علمی به کمک کاربران می آید و کابران را از میزان مناسب گیاهان تصفیه کننده هوا و محیط در خانه مطلع کرده و درباره نحوه جذب ترکیبات آلی و سایر ذرات مانند گردوغبار، بخار و دوده اطلاع رسانی می کند.

«تاپ ریپورتز» با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عادل حاجی محمدویچ ، فردا یکشنبه 8 مهر در ساعت 20:30 به مدت 25 دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار