آموزش خانواده ها باید با نگاه به آسیب های اجتماعی صورت گیرد

رویکرد خانواده ها نسبت به کنکور باید تغییر یابد

شیراز(پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ما باید با آگاهی بخشی و آموزش کافی رویکرد خانواده ها را نسبت به کنکور تغییر دهیم و آن ها را با مخاطرات تب کنکور و کنکور زدگی آشنا کنیم.

کد مطلب: ۸۵۷۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خانواده ها باید با نگاه به آسیب های اجتماعی صورت گیرد

علی عسکر نجفی در آیین تودیع و معارفه رؤسای اداره انجمن اولیا و مربیان و دفتر مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تسلیت ایام محرم و تبریک شروع سال تحصیلی 97-98 ، با اشاره به سخن امام حسین(ع) که می‌فرمایند نیاز‌های مردم به شما از نعمت‌های خداوند است، گفت: مسئولیت‌ها جزء نعمت‌هایی هستند که خداوند به ما ارزانی داشته و اگر در برهه‌ای کوتاه از زندگی مسئولیتی به کسی داده می‌شود، بخاطر لطفی است که خداوند به ما داشته است.

وی ادامه داد: این مراسم برای تکریم کسانی است که نعمت‌های خداوند را پاس داشته‌اند و در طول دوران خدمت خود صادقانه و صمیمانه به مردم خدمت کردند و نادیده گرفتن این نعمت‌های آموزش و پرورش در واقع حرام کردن نعمت است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با مهم شمردن انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: امروزه باید به نقش اثرگذار خانواده ها در اداره امور آموزش و پرورش توجه داشت و آموزش خانواده ها در راستای آگاهی از مشکلات فرزندانشان و آگاهی از آسیب های اجتماعی میتواند راهگشای این مهم باشد.

نجفی با اشاره به رویکرد جدید انجمن اولیا و مربیان افزود: رویکرد جدید انجمن اولیا و مربیان این است که ما به سمت آموزش خانواده ها با نگاه به آسیب هایی که جوانان و نوجوانان ما را تهدید می کند حرکت کنیم.

وی در خصوص مشکلاتی که به دلیل عدم شناخت صحیح کنکور برای خانواده ها به وجود می‌آید، بیان داشت: همچنین در بحث کنکور اگر رویکرد خانواده ها به شکلی که امروز است، یک مقدار تغییر کند، شاهد آن خواهیم بود که چقدر آموزش و پرورش می تواند از تنگنا‌ها و مشکلاتی که دارد رهایی پیدا کند.

وی با بیان این که ما باید آگاهی بخشی کنیم و آموزش دهیم، اضافه کرد: با توجه به این که امروزه تب کنکور دامن گیر خانواده های بسیاری شده است،عدم شناخت صحیح خانواده ها از مخاطرات تب کنکور و کنکور زدگی باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان در ادامه مسیر می شود.

در این آیین از زحمات علی اصغر ثابت اقلیدی رئیس سابق اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس تقدیر و سعید مهبودی به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.

سعید مهبودی پیش از این به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان سپیدان و همچنین سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز مشغول به خدمت بوده است.

همچنین در این جلسه با تقدیر از محمد زارعی مسئول سابق دفتر مدیر کل آموزش و پرورش فارس، قاسم منصوری به این سمت منصوب شد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار