دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل یک سانتی متر افزایش تراز دارد

ارومیه (پانا)- رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به توقف تبخیر شدید آب دریاچه پس از پایان فصل گرما، گفت: تراز امروز /هفتم مهرماه/ نگین آبی آذربایجان یکهزار و 270 متر و 27 سانتی متر است که نسبت به روز مشابه سال گذشته یک سانتی متر افزایش نشان می دهد.

کد مطلب: ۸۵۷۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل یک سانتی متر افزایش تراز دارد

فرهاد سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اعلام اینکه تراز آن نسبت به کمترین سطح ثبت شده برای آن 26 سانتی متر افزایش یافته، افزود: تراز امروز دریاچه ارومیه به بیشترین مقدار خود در هفتم مهرماه چهار سال گذشته رسیده است.

وی همچنین با اعلام اینکه مساحت دریاچه ارومیه به یکهزار و 722 کیلومتر مربع رسیده، بیان کرد: مساحت این دریاچه نسبت به سال گذشته 12 کیلومترمربع افزایش یافته است.

سرخوش با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است و کاهش شدید تراز آن در فصل گرما طبیعی به نظر می رسد، ادامه داد: با اتمام فصل گرما رفته رفته شاهد افزایش تراز دریاچه ارومیه خواهیم بود.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط 40 سانتی متر کاهش می یافت، بیان کرد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن را متوقف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، اضافه کرد: سال آینده چندین طرح انتقال آب به دریاچه به بهره برداری می رسد که نقش بسزایی در احیای نگین آبی آذربایجان خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار