پرداخت بیش از 400 میلیون تسهیلات به واحدهای فناور شهرستان همدان

پانا (همدان) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: 80 در صد تسهیلات پرداخت شده با پرداخت بیش از 400 میلیون تسهیلات، مربوط به واحدهای فناور فعال شهرستان همدان بوده است.

کد مطلب: ۸۵۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت بیش از 400 میلیون تسهیلات به واحدهای فناور شهرستان همدان

فائزه ساداتی در کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان با اعلام شرح وظایف این کمیته گفت: به‌روزرسانی دانش، پیشرو کردن تولید و اقتصاد از طریق پیاده‌سازی جامعه علمی، توسعه شرکت و افزایش بهره‌وری موثر اقتصاد استان از طریق تقویت عوامل داخلی در ارائه راهکارهای علمی در راستای صرفه‌جویی و هزینه‌های پولی و توسعه شرکت‌های دانشگاهی از وظایف این کمیته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با اشاره به 4 حوزه کمیته تخصصی علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان، بیان کرد: حوزه انرژی، اقتصادی، فناوری و فرهنگسازی 4 حوزه تعیین شده کمیته تخصصی علم و فناوری هستند.

وی با بیان اینکه امسال 435 میلیون تسهیلات به واحدهای فناور استان داده شده تصریح کرد : 350 میلیون از این تسهیلات یعنی معادل 80 درصد آن مربوط به واحدهای فناور شهرستان همدان بوده است.

ساداتی با اشاره به اینکه همچنان منابع لازم برای حمایت از ایده های نو و واحدهای فناور پیش بینی شده است، افزود : امیدواریم سایر واحدهای فناور شهرستان هم بتوانند از تسهیلات لازم بهره مند شوند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان همدان نیز اظهار کرد: در حال حاضر از 50 واحد فناور مستقر در استان همدان، امسال 27 واحد فناور در همدان پذیرش شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 10 رویداد ایده پارک برای برگزاری در همدان برنامه‌ریزی شده است، افزود: تاکنون سه ایده پارک در همدان برگزار شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان همدان با اشاره به اینکه برای امسال برگزاری 20 کارگاه برآورد شده است، ادامه داد: در حوزه خدمات مشاوره تخصصی هم حقوقی و هم بازاریابی هفت مورد پیش‌بینی شده که از این تعداد پنج مورد مشاوره مختص شهرستان همدان است.

وی گفت: امسال 435 میلیون تسهیلات به واحدهای فناور استان داده شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 700 میلیون تومان تسهیلات به این واحدها داده شود که البته 350 میلیون تسهیلات فقط به واحدهای فناور شهرستان همدان داده شده است.

فرهانچی در خصوص برگزاری نمایشگاه های فناوری نیز بیان کرد: در 6 ماهه امسال تاکنون چهار نمایشگاه برگزار شده که یکی از نمایشگاه‌ها در سطح ملی برگزار شده است.

وی در زمینه فعالیت واحدهای فناور نیز خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون 2 میلیارد تومان تسهیلات را مصوب کرده اما در حال حاضر 127 میلیون تومان آن جذب شده است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان همدان اضافه کرد: در حوزه جذب تسهیلات روستایی 13 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای فناور مصوب شده اما متاسفانه تاکنون تسهیلاتی جذب نشده است.

وی با بیان اینکه امسال 20 پرونده فکری (ثبت اختراعات) بررسی شده است، یادآور شد: تا پایان امسال 3 هزار خدمات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده که تاکنون یک‌هزار و 150 خدمات آزمایشی به واحدهای فناور داده شده است.

فرهانچی در خصوص برگزاری ایده پارک گردشگری با عنوان «همدان 2018» تصریح کرد: تاکنون 75 ایده در این زمینه به دبیرخانه رسیده که از این تعداد 50 ایده انتخابی در آبان ماه همزمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: اگر مشکلی از نظر تامین مصالح ساختمانی و سردی هوا پیش نیاید سایت پارک علم و فناوری 22 بهمن ماه همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار