مسمومیت با مشروبات الکلی به کهگیلویه وبویراحمد رسید؛

مرگ مغزی 2 نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی دست ساز در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج (پانا) ـ برخلاف روز گذشته که جغرافیای بندرعباس در برگیرنده قربانیان مصرف مشروب الکلی دست ساز بود اما از شب گذشته خبرهایی از استان های خراسان شمالی و البرز و کهگیلویه و بویراحمد نیز مخابره گردید.

کد مطلب: ۸۵۷۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مرگ مغزی 2  نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی دست ساز  در کهگیلویه وبویراحمد

تاکنون ۱۶ نفر طی دو روز گذشته بر اثر مشروبات الکلی جان خود را از دست داده‌اند آمار افراد تحت درمان نیز به حدود ۱۶۹ نفر رسید.
این آمار درحالی رو به فزونی است که برخلاف روز گذشته که جغرافیای بندرعباس در برگیرنده قربانیان مصرف مشروب الکلی دست‌ساز بود، از شب گذشته خبرهایی از استان‌های خراسان شمالی و البرز و کهگیلویه و بویراحمد نیز مخابره شد
پیر حسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور، از بستری شدن دو نفر در کهگیلویه وبویراحمد بعلت مسمومیت الکی در مراکز درمانی خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران از بستری شدن ۹ نفر به علت مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در بیمارستان های یاسوج و گچساران خبرداد.

دکتر ایلامی گفت: از این تعداد دو نفر دچار مرگ مغزی و بقیه هم دچار نارسایی های کلیوی و اختلالات بینایی شده‌اند.

ایلامی افزود: این افراد مشروبات الکلی دست‌ساز مصرف کرده بودند.

بنا به گفته کارشناسان، با توجه به ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در کشور، قاچاقچیان برای سوء استفاده و کسب سود بیشتر اقدام به مخلوط کردن الکل صنعتی (متانول) با مشروبات می‌کنند و این محصول خطرناک را به صورت پلمب‌شده می فروشند.
الکل صنعتی (متانول) در بدن متابولیزه می‌شود و تولید ترکیبات سمی می‌کند که این ترکیبات مرگ ناگهانی، کوری و عوارض کلیوی را درپی دارد.
متانول یا الکل چوب به عنوان حلال در محلول‌های بخش چاپ و تکثیر، چسب‌ها، رنگ و جلادهنده‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار