موزه چاپ، نشر و تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

تبریز (پانا)- تفاهم نامه همکاری راه اندازی موزه تعلیم وتربیت، چاپ ونشر در محل دبیرستان فردوسی تبریز با حضور مدیران کل آموزش وپرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امضا شد.

کد مطلب: ۸۵۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
موزه چاپ، نشر و تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی راه اندازی می شود

جعفر پاشایی گفت: براساس توافقی که در محل مدرسه قدیمی دارالفنون با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانشرقی صورت گرفته، موزه چاپ و نشر و تعلیم وتربیت در دبیرستان فردوسی تبریز تاسیس می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اضافه کرد: با توجه به ضرورت صیانت از مدارس قدیمی تبریز بعنوان خاستگاه آموزش وپرورش نوین در ایران و نشانه های هویت فرهنگی و تربیتی کشورمان، تلاش برای ایجاد موزه تعلیم وتربیت در دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز یک ضرورت اساسی بود.

وی طبقه بندی موضوعی و به نمایش گذاشتن اشیاء وآثار جمع آوری شده و بیوگرافی آن به بازدیدکنندگان را یکی از اهداف موزه چاپ، نشر و تعلیم وتربیت برشمرد و افزود: ثبت وضبط تاریخ شفاهی صنعت چاپ و نشر و تعلیم وتربیت ایران از دیگر اهداف ایجاد این موزه است.

این مقام مسئول در استان تاسیس گنجینه تخصصی مطبوعات و کتابهای استفاده در تعلیم وتربیت ایران و تاسیس گنجینه تخصصی کاغذ و ملزومات چاپ و نشر را از دیگر اهداف راه اندازی این موزه برشمرد.

پاشایی در پایان یاد آو رشد: این موزه دارای تالار رجال چاپ و تعلیم وتربیت، تالار مطبوعات، تالار کتاب و سیر تحول کتب درسی، تالار اسناد دولتی و اوراق بهادار و..... خواهد بود.

سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما از اقدام مشترک آموزش وپرورش و میراث فرهنگی در راه اندازی موزه چاپ و نشر و تعلیم وتربیت حمایت می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار