ارسال بیش از 18 هزار قلم تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس به شهرستان‌های استان کردستان

سنندج (پانا) - با حضور مسئولان وزارتی و استانی بیش از 18 هزار قلم تجهیزات ورزشی و بهداشتی مورد نیاز مدارس استان با عنوان کاروان امید به طور همزمان به مناطق شانزدگانه آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان ارسال شد .

کد مطلب: ۸۵۷۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ارسال بیش از 18 هزار قلم تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس به شهرستان‌های استان کردستان

مراسم توزیع تجهیزات و وسایل ورزشی با حضور مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان، تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان سنندج و دست‌ندرکاران حوزه تربیت بدنی و سلامت در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت : از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آن عملیاتی می شود یکی از ساحت‌ها به ساحت زیستی و بدنی اختصاص یافته است .

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این ساحت ها نیاز به استلزماتی دارد، منابع و امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و وجود برنامه و روش را موجب تحقق اهداف دانست و اظهار کرد: در سال های اخیر با حمایت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت و اقدامات موثر این حوزه به ویژه در بحث ساخت و ساز و از محل 27 درصد ارزش افزوده، اعتباراتی برای تکمیل پروژه ها و تجهیزات ورزشی مدارس اختصاص یافته است .

قربانی در ادامه اظهار کرد: این برنامه در راستای کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و با هدف ایجاد شور و نشاط و شادابی و غنابخشی با برنامه‌های ورزش مدارس برگزار و تجهیزات و وسایل مورد نیاز مدارس با عنوان کاروان امید امروز به صورت همزمان به مناطق 16 گانه آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه ارسال می شود .

وی با اشاره به جزییات ارسال تجهیزات گفت: این کاروان بالغ بر 18 هزار و 500 قلم کالای مورد نیاز مدارس در حوزه تربیت بدنی و سلامت شامل توپ فوتبال ، والیبال ، هندبال ، بسکتبال ، راکت تنیس روی میز ، راکت بدمینتون ، حلقه هولا هوپ ، طناب ، دروازه فوتسال ، میز تنیس روی میز ، فوتبال دستی ، جعبه انعطاف پذیری ، دستگاه بارفیکس اصلاح شده و تشک یک در دو می‌شود.

قربانی در ادامه افزود : گاز استریل، بتادین، دستکش یک بار مصرف، چسب زخم ، چسب پارچه‌ای، ماسک و باند پانسمان از اقلام مورد نیاز بخش سلامت و بهداشت است که برای توزیع در سطح مدارس به شهرستانها و مناطق ارسال می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین به هزینه ریالی تجهیزات ارسال اشاره کرد و گفت : این اقلام با ارزش هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی وزارتی و استانی تامین شده است .

وی با بیان اینکه این وسایل و تجهیزات با اولویت مدارس محروم و کم برخوردار توزیع خواهد شد، گفت : مرحله دوم تجهیزات اواخر مهر ماه به شهرستانها و مناطق تابعه استان ارسال می‌شود

رشید قربانی در پایان از اهتمام و تلاش کلیه دست اندرکاران حوزه تربیت بدنی تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تجهیزات ارسالی در موفقیت ورزشی دانش آموزان موثر باشد .

در پایان این مراسم، کاروان امید در قالب 20 دستگاه خودرو به شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان ارسال شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار