خط دریایی خرمشهر - بصره دوباره راه اندازی شد

اهواز (پانا) - خط دریایی خرمشهر - بصره عراق پس از وقفه ای یک‌ساله روز جمعه با پهلو گرفتن یک فروند کشتی مسافربری در بندر خرمشهر مجددا راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۸۵۷۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خط دریایی خرمشهر - بصره دوباره راه اندازی شد

محمد محسنی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، روز جمعه در حاشیه آیین راه‌اندازی این خط دریایی در جمع خبرنگاران فاصله دریایی خرمشهر - بصره را 16 مایل دریایی بیان کرد و گفت: امروز 2 شناور از بصره به خرمشهر با ظرفیت هر کدام 40 مسافر به سمت پایانه مسافری خلیج فارس خرمشهر حرکت کردند و درمدت یک ساعت این مسیر را پیمودند.
مدیر عامل شرکت کشتیرانی احسان سام نیز در این آیین نیز گفت: این شناورها هر روز ساعت 9 صبح از بصره عراق به سمت بندر خرمشهر به حرکت در می‌آیند و ساعت 17 همان روز نیز به بندر بصره باز می‌گردند.
احسان ناحیه افزود:این آمادگی را داریم که در ایام اربعین این خط کشتیرانی با ظرفیت روزانه 300 نفر راه اندازی شود و علاوه بر این 2 شناور، شناور کاتاماران با ظرفیت 200 نفر نیز راه اندازی شود.
ناحیه در ادامه گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز شلمچه پیش بینی می شود که در ایام اربعین از خط دریایی استقبال شود.
وی ادامه داد: شرکت خط کشتیرانی احسان سام در سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و تا اوایل 1396 ادامه داشت ولی به دلیل شرایط و محدودیت های ایجاد شده از سوی طرف عراقی این خط متوقف شد و امروز مجددا راه اندازی شد.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس است و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می‌شود. با قرار گرفتن این بندر در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
پایانه مسافری دریایی خرمشهر در ساحل رودخانه اروند در سال 85 با حرکت یک فروند کشتی مسافربری کاتاماران به مقصد کویت فعالیت آن آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار