امام جمعه شهر قدس تاکید کرد:

حل مشکلات کشور با استفاده از جوانان انقلابی

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهر قدس گفت:در عرصه اداره امور کشور نیازمند جوان سازی مدیریت کشور با استفاده از جوانان انقلابی، باتقوا و متعهد هستیم.

کد مطلب: ۸۵۷۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات کشور با استفاده از جوانان انقلابی

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهر قدس در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس حکایت عشق و ایمان، آتش و خون مردانی است که به دفاع در مقابل بعثیان متجاوز فرصت طلب برخاستند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از جوانان در عرصه اداره امورکشور همانند هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز در عرصه اداره امور کشور و نجات کشور از مشکلات فعلی نیاز به فرماندهان جوان در تراز دفاع مقدس می باشیم و نیازمند جوان سازی مدیریت کشور با استفاده از جوانان انقلابی، باتقوا و متعهد می باشیم.

حجت الاسلام جوکار با توجه به سخن امام راحل گفت: اگر قیام حضرت سید الشهدا(ع) نبود، امروز هم ما نمی‌توانستیم پیروز بشویم. تمام این وحدت کلمه‌ای که مبدا پیروزی ما شد، به این خاطر مجالس عزا و این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد.

وی با اشاره به پاسخ شبهات ایجاد شده در راستای عزاداری امام حسین (ع) بیان کرد: در هفته های گذشته عنوان شد که ابتدا تعظیم شعائر، عزاداری ها و مراسم سیدالشهدا(ع) باعث حفظ مکتب اسلام و مذهب اهل بیت علهیم السلام می شود و مجالس امام حسین(ع) باعث ایجاد وحدت در جامعه است و توده های مختلف را در مجالس دور هم جمع می کند و در این محول ها انقلاب ها شکل می گیرند و تحول ها بوجود می آید.

وی تاکید کرد: مجالس اهل بیت (ع) به ما درس این را میدهد که به مظلوم باید کمک کنیم احسان دهیم و ایتام را یاری کنیم و همینطور اهل رعایت حقوق دیگران باشیم، اصراف نکنیم و هزارن آموزه های که در این مکتب و مذهب وجود دارد و در طول تاریخ کسانی بودند که با موعظه امام معصوم متحول شدند وکم نیستند افرادی که راهشان راه الهی و حسینی نبود اما به برکت حضور در همین جلسات متحول شدند و در درونشان انقلابی ایجاد شد.

امام جمعه شهرقدس در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس اضافه کرد: هفتم مهر ماه حکایت عشق و ایمان، آتش و خون مردانی است که در پهن دشت ایران اسلامی به دفاع در مقابل بعثیان متجاوز فرصت طلب برخاستند و حصر آبادان شکسته شد و سانحه ای که شیرینی و حلاوت این پیروزی را در کام ملت و مسئولان کشور تلخ کرد و فرماندهان عالی‌ رتبه ارتش و سپاه، هنگام بازگشت به تهران بر اثر سانحه هوایی هواپیمای ترابریc-۱۳۰ در حوالی کهریزک تهران به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از جوانان در عرصه اداره امورکشور همانند هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز در عرصه اداره امور کشور و نجات کشور از مشکلات فعلی نیاز به فرماندهان جوان در تراز دفاع مقدس می باشیم و نیازمند جوان سازی مدیریت کشور با استفاده از جوانان انقلابی، باتقوا و متعهد می باشیم.
امام جمعه شهرستان قدس ضمت عرض تسلیت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح در اهواز، اظهار کرد: این حادثه تروریستی در اهواز در روز رژه نیروهای مسلح در سی و یکم شهریور آمریکا جنایتکار و هم دستانش جنگ چند وجهی به راه انداختند و حمله تروریستی هدفمندی را شکل داده بودند که اهواز را انتخاب کردند و روز اول دفاع مقدس ولی آنها در مقابل عظمت و اقتدار ملت ایران کوچک تر از آن هستند که در این عرصه جولان گری داشته باشند و به حول قوه الهی همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله) فرمودند پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این گروه تروریستی در منطقه بسیار قاطع، کوبنده و پیشمان کننده خواهد بود.
حجت السلام جوکار بیان کرد: آمریکایی ها برنامه ریزی کرده بودند که با دو قدم ایران را به چالش بکشند که ابتدا در صحن عمومی سازمان ملل در مجمع عمومی و بعدی در شورای امنیت به ریاست آمریکا که در هردو راه به جای نبردند و امروز این آمریکا است که در انزوا قرار دارد و در مجمع عمومی سازمان ملل رئیس جمهور آمریکا زمانی که سخنرانی کرد حضار او را مسخره کردند و خندیدن و بعد از گذشت چند روز ترامپ توجیح می کند که چرا به او خندیدند.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، تصریح کرد: رئیس جمهور کشور هم با تدابیری که اندیشه شده بود، نطق و سخنش نسبت به تمام سال ها بسیار متفاوت و خوب بود و در مقابل فحاشی های ترامپ با استدلال در چارچوب قوانین بین المللی آنها را به چالش کشید.
وی ضمن تبریک فرارسیدن هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی، ادامه داد: آتش نشانان مظهر ایثار و محبوب ترین قشر جامعه هستند و نقش این قشر فداکار در ایجاد آرامش در جامعه همانند نقش شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

/خبرنگار: معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار