امام جمعه موقت یزد:

نگاه برخی به بیگانگان باعث این مشکلات شده است

یزد (پانا) - امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه آمریکا میخواهد همه منطقه و حتی اگر بتوانند تمام جهان یک گاو شیرده برای آنها باشند گفت: اگر نگاه برخی به بیگانگان نبود کشور الان دچار این مشکلات نمی‌شد.

کد مطلب: ۸۵۷۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نگاه برخی  به بیگانگان باعث این مشکلات شده است

آیت الله محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ایام دفاع مقدس یادآور رشادتها، ایثار و شهادت طلبی مردم ایران است که در طول هشت سال دفاع مقدس با این روحیه و ایثارهای خود نگذاشتند دشمنان به هدف خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات و مسائل مهم در کشور مسئله مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و افزایش لحظه‌ای قیمت‌های اجناس است که سبب شده مردم آزرده خاطر شوند بیان کرد: رسیدگی به این مسئله کار آسانی نیست و تحلیل اینکه چرا این مسائل پیش آمد، الان در چه وضعیتی هستیم، چه کار باید بکنیم و دولت و مردم چه وظیفه‌ای دارند نیازمند گروهی متخصص با تخصص‌های متعدد و بررسی دقیق ابعاد مختلف آن است.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه تقریبا واضح است که چه کسانی مقصر این مشکلات هستند ولی الان باید سعی شود جلوی تبدیل مشکلات به بحران گرفته شود� تصریح کرد: با این وجود، مسئله این است که تردیدی نیست کشور ایران دارای منابع و ثروت فراوانی است که می‌توان با بهره‌برداری صحیح از آن، اقتصاد کشور را به مرحله مطلوب و جایگاه برتر رسانید.

مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: دخایر نفتی، معادن، آب و هوا، نیروی انسانی کاربردی و کارآمد، پشتوانه عظیم تاریخی و دینی، حمایت مردمی بسیاری از ملت‌های مسلمان و سایر منابع و ثروت‌ها قدرت بزرگی را از لحاظ اقتصادی در اختیار کشور جمهوری اسلامی ایران قرار داده و اینها توانمندی‌های ما است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه در مقابل دشمنان خطرناکی هم در برابر ما قرار دارند گفت: این دشمنان جز به بردگی همه ملت‌ها و به صورت ویژه بردگی ملت ایران قانع نیستند و تنها در این مسیر حرکت می‌کنند که مردم را برده خود کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا می‌خواهد ما هم گاو شیرده آنها باشیم بیان کرد: آنها می‌خواهند همه منطقه و حتی اگر بتوانند تمام جهان یک گاو شیرده برای آنها باشند و تا زمانی که شیردارند از شیر آنها و بعد از پایان شیرشان، از گوشتشان بهره‌مند باشند.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: این کشور با این همه منابع و فرصت‌های زیادی روبرو بوده و قطعا می‌توانستند کشور را به جایی برسانند که در مقابل تحرکات دشمنان و هجمه‌ها و تحریم‌های اقتصادی تا حدود بسیار زیادی توانمند و خودکفا باشند ولی متاسفانه عوامل مختلفی باعث شد که چنین عملی انجام نشود.

مدرسی یزدی گفت: به جای اعتماد به خداوند و ملت خودمان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، نگاهشان در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دشمنان بود و معلوم است که اگر کسی دشمن و توانمندی‌های خود را کم بشمارد و حتی نگاه به دشمن هم داشته باشد به جایی نمی‌رسد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: در این حالت اگر دشمن قصد کرد که ضربه‌ای به کشور وارد کند قطعا نمی‌توان در برابر این ضربه هم به خوبی دفاع کرد، ما به هیچ عنوان نباید دشمن را کم بشماریم.

وی افزود: اینها اگر حرف امام خمینی(ره) که فرمودند دشمن جز به نابودی شما رضایت نمی‌دهد باور داشتند، قطعا آمادگی ایجاد می‌کردند که در برابر دشمن بتوانند بدون مشکل به پیش بروند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه بیان این مطالب برای این است که بتوانیم شناخت خوبی از مشکلات داشته باشیم و برای رفع آن قدم برداریم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن جنگ اقتصادی علیه ملت و نظام ما تدارک دیده که فرماندهی آن در وزارت خزانه داری آمریکا متمرکز است و آمریکا تمام نیروهایش را برای این جنگ اقتصادی بسیج کرده است.

مدرسی یزدی با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد که ما با یک جنگ تمام جانبه و چند وجهی روانی، اقتصادی، سیاسی و حتی جنایت‌های پراکنده از جمله ترور اهواز روبرو هستیم بیان کرد: اینها با یک ترکیب پیچیده و همکاری ایادی خبیثشان برای ضربه زدن به مردم تلاش می‌کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: در این شرایط ما باید در تمام شرایط آمادگی خود را حفظ کنیم و سعی بر تقویت کشور در عرصه‌های مختلف داشته باشیم و به ویژه در زمینه اقتصادی باید سعی کنیم موانع داخلی را شناسایی و نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار