کاهش 29 درصدی حوادث نسبت به سال گذشته در بیرجند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی : زمان رسیدن آتش نشانان به محل مطلوب است

بیرجند (پانا) - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حوادث نسبت به سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است گفت: از ابتدای سال تا کنون، 1522 تماس تلفنی با سامانه 125 برقرار شده که به اعزام نیرو به محل منجر شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 29 درصدی حوادث  نسبت به سال گذشته  در بیرجند

علی حسینی در گفت وگو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت: بر اساس دستور امام خمینی(ره)، هفتم مهرماه با عنوان روز ملی آتش نشانی نامگذاری شده است و تلاش آتش نشانان در کاهش خسارت‌های مالی و جانی بسیار ارزشمند است.

حسینی در خصوص ‌ میانگین زمان رسیدن آتش نشانان در محدوده خدمات شهری گفت:طی سال گذشته زمان رسیدن آتش نشان به موقعیت ۲.۲۵ بوده که امسال به ۳.۶ رسیده که مطلوب است زیرا در استاندارد جهانی زمان رسیدن به محل حادثه سه تا پنج دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به نقش مردم در کاهش زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه، تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده خودروهای امدادی مسیر را باز کنند تا امداد گران بدون مشکل و در کمترین زمان در محل حاضر شوند.

وی اظهار کرد: فرسودگی خودروها و وقوع حوادث در زمان‌های اوج بار ترافیک، می‌تواند از عوامل افزایش زمان رسیدن امدادگر به محل حادثه باشد


حسینی از کاهش ۲۹ درصدی حوادث امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: طی سال ۹۵ بیش از ۱۵۲۲ تماس با سامانه ۱۲۵ ثبت شده که آتش نشانان به محل حادثه اعزام شده‌اند.


مدیر عامل سازمان آتش نشانی بیرجند تصریح کرد: از ابتدای شش ماهه دوم سال گذشته تا کنون، ۱۰۱۹ تماس با سامانه ۱۲۵ و طی سال ۹۵ نزدیک به ۴۹ هزار و ۵۴۶ مورد مزاحمت به سامانه ۱۲۵ داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه میزان مزاحمت‌های سامانه ۱۲۵ در سال جاری به ۴۳ هزار و ۱۵۱ مورد رسیده است، گفت: در سال ۹۵ نزدیک به ۹۳۲ حادثه رخ داده است.

حسینی افزود: از مهرماه سال ۹۶ تا مهر ماه سال جاری نزدیک به ۶۵۶ حادثه رخ داده که کاهش این حوادث نتیجه آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های سازمان آتش نشانی و عملکرد مطلوب این حوزه‌ها است.

وی با اشاره به کاهش ۳۸.۵ درصدی حریق، اظهار کرد: از مهرماه سال ۹۵ تا مهرماه سال۹۶ نزدیک به ۵۹۱ حریق و از مهر ماه سال ۹۶ تا مهر سال جاری نزدیک به ۳۶۳ مورد حریق مهار شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند بیان کرد: طی سال ۹۵، هفت کشته و ۱۱۷ مصدوم در اثر حوادث داشته‌ایم که این آمار از مهر ماه سال ۹۶ تا مهرماه امسال به ۹ کشته و ۷۳ مصدوم رسیده است.

حسینی ادامه داد: آتش نشانان طی سال ۹۵ نزدیک به ۷۳۶ حادثه دیده و از مهرماه سال ۹۶ تا مهرماه امسال ۴۹۶ حادثه دیده را نجات داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند بیان کرد: در مجموع طی سال ۹۵، هزار و ۵۲۲ مورد حادثه و از مهر ماه سال ۹۶ تاکنون نزدیک به ۱۰۱۹ مورد حادثه در بیرجند رخ داده است.

حسینی با اشاره به اینکه در خصوص آموزش همیاران مدرسه تلاش زیادی شده است، تصریح کرد: اولین دوره مسابقه عملیاتی- ورزشی نیروهای آتش نشانی با شرکت ۶۰ نفر در ۱۴ تیم در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

وی اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۸۸۵ نفر آموزش برای ادارات، کارخانه جات و سازمان‌ها و ۷۶۲۷ نفر ساعت آموزش برای آتش نشانان داوطلب که بازویی قوی برای مجموعه آتش نشانی هستند، برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند بیان کرد: مرکز تخصصی سایت آموزش در قالب هشت آیتم هفتم مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

حسینی تصریح کرد: برگزاری آموزش اطفای حریق در کانکس، عملیات امداد و نجات در چاه، آموزش و شبیه سازی اطفای حریق در مخازن سوخت، آموزش نجات در ارتفاع، آموزش رهاسازی در تصادفات جاده‌ای، آموزش اطفای حریق در زیرزمین، آموزش جست و جو و نجات در دود از جمله آیتم‌های این سایت است.

وی یادآور شد: ‌سه میلیارد ریال از محل تملک دارایی برای خرید تجهیزات ضروری هزینه شده است که به مجموعه امدادی آتش نشانی بیرجند تزریق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار