در گفت‌وگو با پانا

عضو کمیسیون بهداشت:قیمت داروهای داخلی 10درصد افزایش یافته است

امینی‌فرد: وعده وزارت بهداشت تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حوزه داروهای تولید داخل افزایش قیمت 10 درصد قیمت ‌ها افزایش یافته است، درباره تأمین ارز مورد نیاز دارو تجهیزات پزشکی گفت با توجه به وعده مسئولان وزارت بهداشت مشکلی برای تأمین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۵۷۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون بهداشت:قیمت داروهای داخلی 10درصد افزایش یافته است

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون بهداشت موضوع تأمین ارز مورد نیاز برای حوزه سلامت مطرح شد، گفت: ارز مورد نیاز برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی پیش‌بینی شده است اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد، تأمین مواد اولیه برای داروهاست که سازمان غذا و دارو این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی درباره افزایش قیمت داروها گفت: در حوزه داروهای تولید داخل افزایش قیمت چندان زیاد نیست و 10 درصد قیمت داروها افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تا پایان سال به حدود سه میلیارد دلار ارز برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی نیاز است، اظهار کرد: برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با مساعدت بانک مرکزی در ماه‌های آینده، ارز این بخش تأمین شود.

وی درباره نظارت بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: نظارت‌ها در حوزه دارو بیشتر از حوزه تچهیزات پزشکی است که نظارت بر این بخش باید تشدید شود و مردم می‌توانند با تماس با شماره 190 تخلفات در این دو حوزه را گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار