معاون استاندار:

از شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد شد

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد با بیان لزوم وحدت رویه و گفتمان مشترک در بحث اشتغال و ایجاد اتاق فکر برای هدایت این بخش گفت: هر شرکتی که بتواند در جهت گیری اشتغال افراد دانش آموخته بویژه زنان و در شغلهای دانش بنیان گام بردارد حمایت می شود.

کد مطلب: ۸۵۷۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
از شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد شد

علی زینی وند، چهارشنبه شب در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد گفت: هم اکنون در استان شغل و ظرفیت های بالایی بویژه در صنایع وجود دارد اما عمده تلاش ها در مسیر ایجاد مشاغل برای افراد غیر بومی با تحصیلات پایین است.
وی افزود: هر شرکتی که بتواند در جهت گیری اشتغال افراد دانش آموخته بویژه زنان و در شغلهای دانش بنیان ، آی تی و آی سی تی گام بردارد حمایت خواهد شد.
معاون استاندار یزد تأکید کرد: بانکها باید طرحهای ارائه شده را با جدیت بیشتر بررسی کرده و در این خصوص ، دانشگاهها و نخبگان با همکاری مدیران ، کارهای پژوهشی انجام دهند چون تبعات منفی و اجتماعی نگاه فعلی بالاست.
زینی وند ، خروج جوانان دانش آموخته و نخبه استان یزد و افزایش اشتغال افراد بیکار غیربومی با تحصیلات پایین و در نتیجه رشد بالای نرخ بیکاری را از تبعات اجتماعی برنامه های اشتغالزایی استان عنوان کرد.
وی تأکید کرد: اگر بتوانیم در روستاها به هر نحوی اشتغال بویژه در کشاورزی و دامپروری ایجاد کنیم کار بزرگی است ولی باید در کاهش بیکاری به شیوه دیگری عمل شود.
این مسئول با بیان اینکه استان یزد در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خوب عمل کرده است ، گفت: با این حال باید برای افزایش سهم بخش خدمات و تسهیل و سرعت در تصویب طرحها در بانکها و افزایش نظارت فرمانداران ، بیشتر تلاش شود.
معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: با وجود شرایط فعلی کشور پیش بینی ما این است که اعتبارات دولت در بخش اشتغال روستایی کاهش نخواهد یافت و مرحله دوم نیز تسهیلات نیز هر چه زودتر انجام شود.
زینی وند با انتقاد از برخی رسانه ها و مطبوعات در تخریب دولت گفت: این تخریب ها جهت دار است در حالی که همه شاخص های استان یزد رو به رشد است و این موضوع را از افزایش میزان مصرف انواع انرژی ها در صنایع می توان مشاهده کرد.
وی درباره طرح کارورزی هم با بیان اینکه استان یزد در این خصوص ، خوب عمل نکرده است ، اضافه کرد: اطلاع رسانی در این خصوص و تعهدات تأمین اجتماعی ضعیف بوده و باید مدیران روی طرحهای اشتغال زا بیشتر تمرکز کنند.
وی ادامه داد: باید سهمیه هر دستگاه در این طرح مشخص و به دستگاهها اعلام شود و در هر جلسه کارگروه اشتغال یا در هر 2 جلسه یکبار گزارش عملکردهای این بخش ارائه و بررسی شود.
معاون استاندار یزد در پایان تشکیل کمیته ای به عنوان زیرمجموعه کارگروه اشتغال و اتاق فکر هدایت اشتغال را خواستار شد و گفت: این کمیته باید بر تفکیک وظایف دستگاهها و فرمانداری ها و وضعیت تسهیلات ورودی اشتغال به استان نظارت داشته باشد و این وامها را با شغلهای مورد نظر تطبیق دهد.
این استان در تسهیلات منعقد شده استانها نسبت به 50 درصد مصوب رتبه دوم و در تسهیلات مصوب رتبه پنجم را دارد و هم اکنون یزد بعد از استانهای تهران ، سمنان ، خوزستان و اصفهان در تسهیلات مصوب قرار گرفته است.
در اشتغال فراگیر ، استان یزد 2هزار و 760 میلیارد ریال اعتبار داشته ولی چهار هزار و 570 میلیارد ریال در کارگروه اشتغال مصوب شده که امیدواریم با اختصاص سهمیه های جدید ، تسهیلات به همه طرحها پرداخت شود.
در سال گذشته سهمیه استان یزد 160 میلیارد ریال بوده که 120 میلیارد ریال آن اختصاص یافته و امسال 177 میلیارد ریال سهمیه داشته ایم.
هم اکنون حدود 15درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند و به کشاورزی اشتغال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار