پیام مدیر کل آموزش و پرورش فارس به مناسبت روز جهانی سالمندان

شیراز­(پانا)­­- مدیر کل آموزش و پرورش فارس در پیامی روز جهانی سالمندان را تبریک گفت، در پیام علی عسکر نجفی که به مناسبت روز سالمندان صادر شد، آمده است:

کد مطلب: ۸۵۷۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش فارس به مناسبت روز جهانی سالمندان

"موی سپید تو، کتاب پربهای تجربه هاست و سینه ات مالامال از آلام زندگی. تو از غصّه ها، قصّه های بسیار شنیده ای. تو گنج رنج های روزگاری و تقویم نانوشته عبرت ها. گفته های تو روشنی بخش راه زیستنمان و چشمان کم سوی تو، ستاره های شبستانِ زندگی ماست. دست های پینه بسته ات جغرافیای دردهای زمین است و چین های پیشانی ات تاریخ مرارت های روزگار.

پشت تو را انبوه تجربه ها خمیده است و پای تو از سنگینی عبرت ها می لغزد. تو معلّم خانواده و الگوی جامعه ای. ما بر قامت به رکوع رفته تو سجده احترام می گذ اریم و بر دستان پینه بسته ات، بوسه مهر می زنیم و در کلاس آموزه های زندگی تو، زانوی ادب، بغل می گیریم و خود را وامدار مهر و محبت و صفای تو می دانیم.

ای سالمند، موهای سپید و کمر خمیده ات، حکایت از پیری وجودت دارد، ولی دلت زنده است و امیدوار از پیمودن موفقیت آمیز راه های پرپیچ و خم زندگی، از داشتن فرزندانی با آینده درخشان، از این که می توانی با اندوخته های ارزشمندت، جویندگان راه را از افتادن در بیراهه ها نجات بخشی و دلت شاداب است و خوشحال از این که امید بخش جوانان در زندگی هستی و مایه پشت گرمی و آرا مش خاطر آنان.

روز سالمندان، روز قدردانی و سپاسگزاری از عاطفه و احساس سالمندان است و ما این روز را ارج نهاده و تو را پاس می داریم ای مهربان، روزت مبارک.

عطا مهبودی رئیس اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس نیز در پیامی جداگانه، ضمن تبریک این روز به بازنشستگان فرهنگی ، گفته است:

نهم مهر ماه روز جهانی سالمندرا به همه پیش کسوتان و فرهیختگان گرامی، تبریک عرض می‌نمایم.

این روزها فرصتی است برای تقدیر و تشکری شایسته از زحمات فراوانی که این عزیزان در بخش‌های مختلف جامعه متحمل شده‌اند.چرا که پیامبر اعظم فرمودند: و قرّوا کبارکم(سالمندان خود را گرامی دارید.)

سالمندی دوره کمال، پختگی، بردباری، خردمندی، شکیبائی و صلابت است. سالمندی بلندای زندگی هر انسان است، که با کوله‌باری از تجربه‌ می‌توان به گذشته، حال و آینده نگریست.

آنچه مهم است،‌ پیشگیری از دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است و این دوره یکی از مراحل زندگی است که می‌توان با حفظ بهداشت جسمانی و روانی، از عوارض و مشکلات آن کاست و آن را به دوره‌ای فعال، مطلوب، بدون دغدغه و لذت بخش تبدیل کرد.

سالمندان، نماد تجربه و خرد هستند و مردم از صحبت آنها بهره های روحانی می برند،آنان همواره، روشنی بخش خانواده و سرشار از دوستی و ستایشند، قدر سالمندان، این هدیه های بزرگ الهی را بدانیم.

از خداوند متعال دوام عمر و صحت و سلامت و عافیت را برای همه سالمندان و بازنشستگان عزیز مسألت داریم."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار