مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

اصلی‌ترین برنامه امسال آموزش و پرورش، اصل مشارکت‌جویی از مردم و سایر نهادها است

گرگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در برنامه تلویزیونی گفتمان اظهار داشت: اصلی‌ترین برنامه امسال آموزش و پرورش، اصل مشارکت‌جویی از مردم و سایر نهادها است.

کد مطلب: ۸۵۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اصلی‌ترین برنامه امسال آموزش و پرورش، اصل مشارکت‌جویی از مردم و سایر نهادها است

احسان گوهری راد‌ مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در برنامه تلویزیونی گفتمان با موضوع بازگشایی و وضعیت مدارس، در صدا و سیمای گلستان حضور یافت.

گوهری راد در این گفتمان اظهار داشت: مهرماه امسال 2 هزار و 500 مدرسه در استان گلستان میزبان حدود 350 هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند.

وی افزود: بیش از 20 هزار نفر از معلمان، مدیران و فرهنگیان وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته 15 هزار نفر افزایش یافته و فضاهای آموزشی جدیدی هم با کمک خیرین و تلاش‌های نوسازی و تجهیز مدارس ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: 45 درصد مدارس استان در حد استانداردهای آموزش و پرورش نیست، با این حال جلوی افزایش مدارس غیراستاندارد و تخریبی را گرفتیم با این حال برای اینکه این مشکلات حل شود نیاز به اعتبارات و کمک‌های زیادی داریم.

گوهری‌راد با اشاره به رویکردهای کمی و کیفی آموزش و پرورش بیان داشت: اصلی‌ترین برنامه امسال آموزش و پرورش، اصل مشارکت‌جویی از مردم و سایر نهادها است. وی ادامه داد: سال گذشته برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش نخستین رویکرد در تغییر محتوا و متن دروس و برنامه دیگر تأکید بر مهارت‌آموزی بود.

وی گفت: امسال تقویت فعالیت‌های پرورشی متناسب با شرایط و نیازهای فردی، حذف آزمون‌های مکرر و زاید و عدم استفاده از کتاب‌های کمک درسی به ویژه در دوره ابتدایی را در دستور کار قرار داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار