رشادت های ملت ایران در دفاع مقدس با تأسی از مکتب سرخ عاشورا بود

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رشادت های ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس با تأسی از مکتب سرخ عاشورا شکل گرفت.

کد مطلب: ۸۵۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رشادت های ملت ایران در دفاع مقدس با تأسی از مکتب سرخ عاشورا بود

محمد پورداود درهمایش جلوه های فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: بهار تعلیم و تربیت امسال که مقارن با هفته دفاع مقدس است، رنگ و بوی حماسه حسینی داشت و یادمانه رشادت های دلاورمردان و شیرزنان ایران اسلامی در طول 8سال دفاع مقدس را که با تأسی از مکتب سرخ عاشورا شکل گرفت، به ذهن متبادر می‌کند.

پورداود با بیان این که در آن دوران رزمندگان دلاور ما به جنگ دیو استعمار پلید رفتند، افزود: امروز نیز دانش آموزان و دانشجویان ما به جنگ دیو جهل می روند و همواره نبرد حق و باطل ساری و جاری است.

وی گفت: امنیت پایدار امروز ایران اسلامی حاصل رشادت های شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های صبور آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سخنان ارزشمند رییس جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: سخنان رییس جمهور محترم در این نشست تبلور حقانیت توأم با مظلومیت و در عین حال نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق و عقلانیت بود.

پورداود در ادامه سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: این سند برگرفته از متون دینی و سیره معصومین(ع) است.

وی با بیان این که 6 زیرنظام برای پوشش دادن به ساحت های ششگانه سند تحول تصویب شده و سند در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است، یادآور شد: در این راستا 4 اولویت در وزارت متبوع الگوی عمل قرار گرفته است.

پورداود افزود: این اولویت ها شامل سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و مدیران، انتصاب و انتخاب مدیران مدارس، نظام تضمین کنترل کیفیت مدارس و تمرکززدایی اولویت های اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی مدرسه محوری را مبنای کار در دستگاه تعلیم و تربیت ذکر کرد و گفت: طرح‌های تدبیر در دوره ابتدایی و تعالی در دوره متوسطه در راستای این رویکرد اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوم و ایران‌مهارت را از دیگر طرح های آموزش و پرورش در مدارس خواند و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها به توسعه مهارت های حرفه ای و شکوفایی خلاقیت های دانش آموزان کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار