مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

نوید آغاز نهضت مدرسه‌سازی در حاشیه شهر زاهدان

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با نوید آغاز نهضت مدرسه‌سازی در حاشیه شهر زاهدان گفت: از ۳۰ پروژه مدرسه‌سازی در حال اجرای شهر زاهدان بیش از۹۰ درصد آن در حاشیه این شهر ساخته شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نوید آغاز نهضت مدرسه‌سازی در حاشیه شهر زاهدان

علیرضا نخعی در برنامه زنده «حرف حساب» شبکه استانی هامون اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار معلم در خدمت دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان هستند و آموزش و پرورش استان از ماه‌ها قبل تدارکات آغاز شروع یک سال تحصیلی خوب، متفاوت و رو به جلو را داشته است.

وی با اشاره به حاشیه شهر زاهدان و محله قاسم‌آباد ابراز کرد: بخش اعظم جمعیت شهر زاهدان حاشیه‌نشین و با بافت غیررسمی توسعه یافته که به همین سبب خدمات‌رسانی در آن دیرتر از معمول شروع شده است.

وی افزود: در قاسم‌آباد زاهدان عملیات ساخت مدرسه ای ۱۲ کلاسه شروع شده است و علاوه بر آن آموزش و پرورش با توجه به نیاز موجود و شکستن تراکم جمعیتی کلاس‌های درس، کانکس‌هایی را نیز در همان محل مستقر کرده است.

نخعی با اشاره به تلاش های زیادی که برای حل مشکلات آموزش و پرورش شده است، خاطرنشان کرد: همین امروز مدرسه بیست کلاسه‌ای در حاشیه شهر زاهدان با همت سازمان مسکن در قالب ساماندهی بافت فرسوده افتتاح شده است.

وی درباره مشکل آب مدارس حاشیه شهر زاهدان و برخی از مشکلات دیگر گفت: آموزش و پرورش در واقع تلاش می‌کند تا همه این مشکلات را به حداقل برساند اما با وجود ۵۰۰ مدرسه در زاهدان و تامین همه نیازمندی‌های دانش‌آموزان، آموزش و پرورش به مشارکت مردم و نهادهایی که توانایی کمک و بسیج نمودن امکانات را دارند، نیاز دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نبود عدالت از نظر فضای آموزشی در برخی از نقاط استان عنوان کرد: متاسفانه سرانه آموزشی استان سیستان و بلوچستان نسبت به سرانه استاندارد آموزشی کشور، زیر دو متر برای هر دانش‌آموز است که امیدواریم با تدابیر برنامه ریزی شده این مسئله نیز حل شود.

وی ادامه داد: یک ردیف بودجه مستقل ویژه مدرسه‌سازی در دولت برای این استان به وجود آمده است که این امر خود نشان‌‌دهنده توجه دولت برای حذف این فاصله هاست.

نخعی تصریح کرد: خوشبختانه رجوع خیرین مدرسه‌ساز و همچنین کمک مردم نشان از بالا زدن آستین همت برای ساخت مدرسه در استان را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: تعداد پروژه‌های ساخت مدرسه در حاشیه شهر و مناطق غیربرخوردار رو به افزایش است و آموزش و پرورش با تخصیص منابع و نیروی انسانی در بخش جذب و استخدام در مناطقی که احتیاج فراوان دارد، سعی بر رفع این مشکلات دارد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آموزشی نیاز به صرف زمان برای پیشبرد دارد، افزود: گزارش وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پذیرش بیش از ۱۶۰ نفر در رشته‌های پزشکی از سیستان و بلوچستان گواه بر پیشرفت آموزشی در استان است.

نخعی ادامه داد: رشد شاخص نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان در سال‌های گذشته نسبت به ماقبل آن، دال بر تغییر محسوس و رو به رشد در آموزش و پرورش استان را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: حذف آزمون تیزهوشان و تست‌زنی در دوره ابتدایی به معنای حذف آموزش طوطی وار در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که اقدامی مهم از سوی وزیر آموزش و پرورش بوده است.

وی ادامه داد: تغییر در کتاب‌های درسی و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای معلمان، رویکرد مهارت‌آموزی و دست‌ورزی، تولید و خلاقیت از مجموعه تحولات مفید در آموزش و پرورش است.

نخعی درباره نظارت آموزش و پرورش بر کلاس‌های درس گفت: گروه‌های آموزشی از معلمان برجسته ای تشکیل شده است که به روش های آموزش اشراف کامل دارند و مرتب با برگزاری کارگاه‌های آموزش برای معلمان و حضور بر سر کلاس‌های درس بازدید به عمل می‌آورند و نحوه تدریس در کلاس‌های درس را ارزیابی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان در سه سال گذشته با تراز ۶۵۰۰ دارای جذب اندک بوده است اما امسال در دورترین نقاط استان مانند کنارک حتی یک نفر سهمیه سوخت شده نداشته ایم و جذب کامل بوده است.

در این برنامه تلوزیونی علاوه بر پخش گزارش از یک مدرسه در حاشیه شهر زاهدان (قاسم‌آباد) و حاشیه شهر چابهار، ارتباط تلفنی نیز با نفر دوم رشته علوم انسانی در کنکور سراسری برقرار شد که وی پیش‌تر رشته دبیری عربی دانشگاه فرهنگیان زاهدان را انتخاب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار