مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

معلمان ابتدایی ایلام از دانش‌آموزان اول تا سوم تکلیف شب نخواهند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف تکلیف شب دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی این موضوع به تمامی مدارس ابتدایی استان اعلام شده است.

کد مطلب: ۸۵۷۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمان ابتدایی ایلام از دانش‌آموزان اول تا سوم تکلیف شب نخواهند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار رستم‌زاد به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف تکلیف شب اشاره کرد و گفت: بر این اساس ارایه هرگونه تکلیف و مشق شب از سوی معلمان به دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری ممنوع و به‌جای آن تکالیف مهارت محور به این دانش‌آموزان داده شود.

او ادامه داد: سن شش تا 9 سالگی دوره رشد و شکوفایی هر فرد محسوب شده که از محیط خانواده به مدرسه راه پیدا کرده و این محیط باید توام با شادی و خلاقیت باشد که بتوان استعداد خود را بروز دهد.

او با قدردانی از این اقدام وزیر آموزش و پرورش افزود: حذف مشق شب در دوره سه سال اول ابتدایی نقش مهمی در کاهش استرس و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام گفت: علاوه بر این مدارس ابتدایی حق برگزاری آزمون‌های درسی خارج از مدرسه را برای دانش‌آموزان نداشته و این مساله نیز به مدارس ابتدایی استان اعلام شده است.

رستم‌زاد افزود: همچنین معلمان ابتدایی کلیه مدارس استان حق استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی را نداشته و استفاده از این کتاب‌ها در حین آموزش به دانش‌آموزان ممنوع است.

از مجموع دانش‌آموزان این استان که در سال تحصیلی 98 - 97 تحصیل می‌کنند 50 هزار و 784 نفر در دوره ابتدایی، 23 هزار و 352 نفر متوسطه اول، 14 هزار و 348 نفر متوسطه دوم رشته نظری، 2 هزار و 424 نفر متوسطه دوم رشته فنی و حرفه‌ای و 2 هزار و 625 نفر متوسطه دوم رشته کار دانش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار