قدردانی نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی ترامپ

تهران (پانا) - نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور آمریکا ضمن طرح ادعاهای بی اساس علیه ایران از مواضع ضدایرانی ترامپ تقدیر کرد.

کد مطلب: ۸۵۷۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی ترامپ

به گزارش ایسنا از شبکه الحره، دونالد ترامپ ،رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو در این دیدار از دونالد ترامپ به دلیل مواضع ضد ایرانی‌اش تشکر و قدردانی کرد و مدعی شد که بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران موجب قطع حمایت‌های مالی ایران و تروریست‌ها و پایان دادن به کشتارهایی است که در خاورمیانه مرتکب می‌شوند.

نتانیاهو افزود: اسرائیل به فعالیت‌های ضروری برای دفاع از خود در منطقه ادامه خواهد داد.

وی ضمن تقدیر ازحمایت‌های ترامپ گفت: انتقال سفارت آمریکا از بیت المقدس به تل آویو تاریخ را تغییر داد و همکاری‌های آمریکا و اسرائیل هیچگاه به اندازه امروز قوی نبوده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما بر این باوریم که اروپایی‌ها علیرغم طرح تجارت و مبادله با تهران با هدف جلوگیری از تحریم‌های آمریکا رفتار خود را بهبود می‌دهند. من بر این باور م که اروپایی ها رفتارهایشان را بهبود می بخشند، شما فقط منتظر بمانید.

به گزارش ایسنا،اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرد که اعضایش با ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل از آمریکا برای تداوم روابط مالی تجاری با ایران و خرید نفت این کشور موافقت کرده‌اند.

ایران و اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن رویکرد دونالد ترامپ در خصوص خروج از توافق هسته‌ای، بر پایبندی به برجام تاکید کردند. اعضای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند از آزادی عمل عاملان اقتصادی خود برای تداوم روابط قانونی اقتصادی با ایران حمایت می‌کنند.

با توجه به تحریم‌های آمریکا و سلطه دلار بر تجارت جهانی، مکانیزم جدید، برای تسهیل پرداخت‌های مرتبط با صادرات و واردات ایران خواهد بود. فدریکا موگزینی در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف گفت طرفین هنوز در حال کار بر جنبه‌های فنی هستند.

موگرینی گفت: این کار به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا با ایران به تجارت بپردازند. وی همچنین افزود اعضای باقی‌مانده در برجام از پایبندی خود به حمایت از ایران سخن گفته‌اند. وی برجام را یک دستاورد بین‌المللی خواند که باید حفظ شود.

همچنین دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی در توییتی به دیدار بنیامین نتانیاهو با دونالد ترامپ اشاره کرد و از ترامپ بابت صحبت‌های خصمانه‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل علیه آنچه که "نظام فاسد و ترویستی ایران" خوانده شد، قدردانی کرد.

دولت ترامپ پس از اعلام خروج خود از برجام در ماه مه، بخش اول تحریم‌های خود علیه ایران را بازگردانده و مرحله دوم تحریم‌های آمریکا نیز از روز ۱۳ آبان (۴ نوامبر) به اجرا گذاشته می‌شود و واشنگتن هدف خود را وارد کردن فشار مالی و اقتصادی بر جمهوری اسلامی و به خصوص کاهش هرچه بیشتر درآمد نفتی ایران عنوان کرده است.

مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حالی مدعی حمایت ایران از گروه‌های تروریستی و صرف درآمدها برای بی‌ثباتی در منطقه هستند که این آنها و متحدان منطقه‌ای‌شان با سیاست‌های مداخله‌جویانه خود عامل اصلی تمامی مشکلات، اختلافات و بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه به شمار می‌آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار