در مجلس در گفت‌وگو با پانا

صفری، نماینده مردم کرمانشاه: بازسازی منازل زلزله‌زدگان لاک‌پشتی پیش می‌رود

گرانی‌ گرانی آهن و سیمان روند ساخت منازل مسکونی را با مشکل مواجه کرده است

تهران (پانا) - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره وضع فعلی ساخت و ساز منازل زلزله‌زدگان در کرمانشاه می‌گوید هم اکنون روند بازسازی منازل در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به‌صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود.

کد مطلب: ۸۵۷۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
صفری، نماینده مردم کرمانشاه:  بازسازی منازل زلزله‌زدگان لاک‌پشتی پیش می‌رود

احمد صفری با بیان این مطلب به پانا گفت: با توجه به گرانی‌ها، نوسانات بازار ارز و مشکلاتی که در اقتصاد کشور ایجاد شده است روند بازسازی و ساخت منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با مشکل مواجه شده است و اگر وضع به همین شکل ادامه پیدا کند، معلوم نیست ساخت خانه‌ها چه زمانی تکمیل می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون هزینه‌های خرید مصالح ساختمان بسیار بالا رفته است و زلزله‌زدگان با مشکل مواجه شدند و مردم نگران گرانی مصالح هستند. مردم زلزله‌زده کرمانشاه از مسئولان انتظار دارند تا در روند بازسازی منازل وقفه‌ای ایجاد نشود زیرا با شروع فصل سرما زندگی در مناطق زلزله‌زده بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌شود.

وی درباره اقدامات بنیاد مسکن در روند بازسازی منازل روستاییان زلزله‌زده گفت: اکنون گرانی آهن و سیمان مشکلاتی را در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده ایجاد کرده است که دولت باید با اتخاذ تدابیر ویژه این موضوع را برطرف کند. بنیاد مسکن وظیفه ساخت منازل را در مناطق زلزله‌زده بر عهده گرفته است بنابراین ضروری است که در روند ساخت و ساز منازل تعلل نکند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است خبرنگاران و رسانه‌ها از مناطق زلزله‌زده بازدید کنند و از نزدیک در جریان روند ساخت و ساز منازل باشند چرا که با حضور در روستاهای زلزله‌زده متوجه می‌شوند چقدر این روند کند و لاک‌پشتی است است.

صفری درباره روند پرداخت تسهیلات وام به زلزله‌زدگان نیز گفت: مبلغی که برای وام در نظر گرفته است اصلا کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد چون منازل روستاییان بزرگ است و 35 میلیون تومانی که برای بازسازی منازل به عنوان وام در نظر گرفته شده است در وضع فعلی فقط کفاف ساخت دیوار منازل را می‌دهد.

21 آبان ماه سال گذشته زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه را لرزاند و 620 کشته برجای گذاشت و به بیش از 100 هزار واحدمسکونی خسارت زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار